Feil/forskjellige terminer??

~StRaToS~

Forumet er livet
Lurer på en ting jeg.... Det er jo ikke noe big deal, men har grublet litt over det..

Altså jeg mener at min termin er 6.-7. (minst)januar, legen mener 12. januar,mens ul terminen er 1. januar. Men hvis jeg har termin 1. januar, så har jeg blitt befruktet 8. april... men det er helt feil! Hadde jo mensen da og puler ikke da (selv om det er meget uvanlig å bli gravid da). Så jeg fikk jo ny ul time for å se bedre an i uke 27-29.  Jeg ble befruktet enten 12-13 eller 16 april. Believe me I KNOW[8D] Hadde verken sex 2 uker før det eller etter. 3 mulige datoer.
Sååå.... jeg vet at det egentlig ikke skal være noe forskjell på fostrene på dette stadiet, men jeg hører stadig om premature barn som var større enn antatt. Jeg var på ordinær ul i uke 20+5. Kan det hende at bebisen er bitte granne større? Skal jo ikke så mye til.
Skal forresten testes for sv.skaps diabetes hos legen, kan det kanskje være grunnen?? For man ikke større barn da eller?[8|]

Flere som har vært borti noe sånt??
At de har fått en termin som de vet med sikkerhet ikke stemmer??

Håper jeg få riktig termin på den nye ul.

Jeg fikk helt forskjellige terminer med nr 2 og 3. Med siste jenta vet jeg med sikkerhet når vi hadde sex og det var kun den ene aktuelle dagen, men jenta var tydeligvis litt mindre enn normalen ved UL i det som for meg var uke 19 - men som jordmor mente bestemt var knappe 18 uker[&:] Jeg satt med egen dato på 30. og UL-termin 10 dager senere[&:] Heldigvis gikk jeg ikke på overtid - jenta kom en dag etter min menstermin[:)]

ORIGINAL: Elimor

Jeg fikk helt forskjellige terminer med nr 2 og 3. Med siste jenta vet jeg med sikkerhet når vi hadde sex og det var kun den ene aktuelle dagen, men jenta var tydeligvis litt mindre enn normalen ved UL i det som for meg var uke 19 - men som jordmor mente bestemt var knappe 18 uker[&:] Jeg satt med egen dato på 30. og UL-termin 10 dager senere[&:] Heldigvis gikk jeg ikke på overtid - jenta kom en dag etter min menstermin[:)]

Så bra at hun kom når hun skulle og ikke lenger. Tenk om du hadde gått 14 dager over ul terminen og 24 dager over din egen termin[8|]
Hører at man må krangle seg til igangsetting rundt om forbi.

Ei i familien gikk 16 dager over ul terminen, men 201dager over sin egen termin.
Hun prøvde å si det til legene , men de gikk ikke med på den.

Dytt[:)]

Med nummer en fikk jeg en termin som var 12 dager etter min egen, og jeg var brennsikker på at den var feil.. jeg visste når jeg hadde el. Kranglet med legene om det frem til hun ble født, 13 dager før min egen termin, og da i forhold til ul-termin var prematur - legen mente hun var veldig moden og fin.

Knerten ble flyttet 6 dager andre veien, og der var jeg ikke helt sikker på når el var, selv om jeg ikke trodde den terminen var riktig heller. Han ble jo født 5 uker før ul-termin, 6 uker før min egen, og legen mente at han var litt liten til å være født i uke 35..

Jeg opplevde å gå 14 dager over ul termin og 22 dager over menstermin. Det hele endte med 2 ukers ekstra opphold på sykhuset. Infeksjon på oss begge, storesøster lå i oksygen i 5 dager. Storesøster fyller 3 år snart[:)]

Jeg ble satt tilbake 14 dager fra mens terminen på ord. ul. Var egentlig ikke enig med noen av dem, siden vi bare var ubeskyttet én gang - og da passet heller en dato midt i mellom. Ble satt igang 14 dager etter mens termin på grunn av relativt lite fostervann. Han ble født neste dag. Da viste han tegn på å heller være over tiden enn akkurat. Jeg er skråsikker på at hadde de latt meg gå til overtidsdatoen (13 dager til) kunne det blitt katastrofe. Heldigvis var sønnen min helt frisk.

Eg gikk jo på p-piller når eg ble gravid. så min fastlege var uenig med min termin. hun mente eg hadde termin 10.feb. mens eg selv mente 14. eller 15.feb. på ordinær ul, fikk eg fastsatt termin 17.feb. Lille gullet kom dagen etterpå, 18.feb. ganske fornøyd med det [:)]

ORIGINAL: ~StRaToS~

ORIGINAL: Elimor

Så bra at hun kom når hun skulle og ikke lenger. Tenk om du hadde gått 14 dager over ul terminen og 24 dager over din egen termin[8|]
Hører at man må krangle seg til igangsetting rundt om forbi.

Ei i familien gikk 16 dager over ul terminen, men 201dager over sin egen termin.
Hun prøvde å si det til legene , men de gikk ikke med på den.

Det var da voldsomt [8|][&:][8D]

med nr 1 fikk jeg mens termin 18 sept, noe jeg også hadde kommet fram til. på ultralyd mente de bestemt at det var 29 august. jeg og legen mente de tok feil, siden sambo var bortreist den perioden. men de rikka seg ikke. ble satt igang 28 august pga svangerskapsforgiftning, og joda, han var født noen uker for tidlig[8D]

med minsten hadde jeg mens termin 14 februar, og ultralytd termin 31 januar. han kom 7 februar. akkurat midt i mellom begge terminene... men han veide 4200 så jeg tror ultralyd termin stemte[8D]

Jeg fikk ul-termin 14 dager etter min egen, så jeg var livredd for å gå over, for om jeg skulle gå max over så var jeg 29 dager over min egen termin[&:] men snuppa måtte ut 1 uke før min termin, og da mente de at det var vist min termin som stemte, og ikke ul.

Jaaa, som for eks. 28 feb. og  17.mars [&:] to termin hadde jeg!
Fødte 15.mars og jeg visste akkurat når han skulle ut[8D]

Back
Topp