Feil å amme babyen i søvn?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Mange mødre forteller meg at de får råd om at babyen ikke skal sovne ved puppen etter fylte tre måneder. Tull sier jeg, og mange fagpersoner med meg! Hva er vel mer naturlig, koselig, trygt og søvndyssende enn mammas varme og sunne melk?

Les bloggposten til barnevernspedagog Nina Stanghov Ulstein fra LykkeligBarndom her
http://www.babyverden.no/blogg/Lykkeligbarndom/Feil-a-amme-babyen-i-sovn/

Hva mener du?? Ammer du barnet ditt i søvn?

Jeg gjør det når han ikke finner roen. Syns det er koselig. :)

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Jeg kjenner jeg blir redd nå for hvilke konsekvenser dette vil få. Hva er hennes kilder lurer jeg på? Holder å pusse tenne 1 gang om dagen??????? Matrester som gir hull i tennene?????? Kanskje det er noen hull i kunnskapene her heller. Sover lengre på morgenen, alle har vel ikke muligheten til det. Sove nær hverandre, blir vel en diskusjon om samsoving og dette da kanskje. Kunne kommentert masse her kjenner jeg. Og overskriften passer ikke til hele teksten som handler mest om nattamming.
Jeg er selv tannpleier og nå er jeg redd dette blir den store diskusjonen framover som Fluor var i maaaaange år. Blir oppriktig leg meg.
Og ikke minst synes jeg det er trist at BV trykker en slik blogg med å forsvare seg med en liten undertekst der det står at dette er en blogg og BV er nødvendigvis ikke enig. Men hvilke signaler sender de ut når de velger å trykke den på framsiden. Synes en fagperson kunne fått uttalt seg i samme oppslag. Hun skriver at tannleger sier..... Men hva som virkelig ligger bak i det tannleger sier får ikke komme fram. TRIST, TRIST og atter TRIST.

Back
Topp