fedres rettigheter ved fødsel

Fru Riskorn

Forumet er livet
Håper alle, i hele landet, kan være med å skrive under på et opprop om fedres rettigheter ved fødsel. Nå er det snakk om å legge ned alle tilbud for nybakte fedre i Bergen, slik at det ikke lengre finnes noen mulighet for far og mor å tilbringe de første døgnene sammen. Jeg hadde selv ikke anledning til å ha min mann der etter fødsel (for vi måtte overvåkes pga langvarig vannavgang) og dette var veldig trist for meg! Jeg savnet han fælt og jeg lærte masse om barnet vårt på de to dagene som han ikke visste. Nå har vi tidligere i dag diskutert hvordan permisjonen bør deles. selv om vi ikke alle er enige, så er i alle fall alle enige om at far bør få like rettigheter som mor. Når tilbudet om å være sammen med mor og baby de første dagene fordvinner, så bidrar ikke Helse Vest til å legge grunnlaget for like rettigheter.

Så skriv under på oppropet[:)]
[link=http://www.opprop.no/opprop.php?id=jatilbarsel]http://www.opprop.no/opprop.php?id=jatilbarsel[/link]

ja det signerer jeg på... vist de ikke får en orden på det tulle lover jeg at min neste fødsel blir hjemmefødsel og det kommer ikke sykehuset og leger til å bli noe glade for... da må de komme hit til meg...

signert! [;)]

Signert!

Jeg og min mann bodde på Barselsloftet da vår sønn ble født, det var helt uvurderlig for oss å være sammen disse første dagene. Jeg fødte på storken, som da var under ombygging, og husker de ønsket meg velkommen tilbake "og neste gang skal dere få ligge på barsel her på Storken, vi tilbyr alle som føder her familierom på samme avdeling, bare akkurat nå som vi bygger om kan vi dessverre ikke det." Og vips, før jeg rekker bli gravid med nestemann, så nedlegger de det tilbudet.

ORIGINAL: Divinity

signert! [;)]

Signert[:D]. Etter min neste fødsel skal jeg hjem med en gang det er medisinsk forsvarlig. Er helt avhengig av pappan etterpå..

signert[:)]

ORIGINAL: Divinity

signert! [;)]

ORIGINAL: Bdancer

er det sykehuset som ikke vil ha fedrene der utenom besøkstiden?

ja... fedrene får da bare være med på selve fødselen så må de hjem med mindre det er besøkstid når ungen kommer ut... høl i hue... han har jo likemye som meg nettopp blitt foreldre...

ORIGINAL: AbsoluttPINK

signert[:)]

Sykehuset skal spare penger. Derfor skal alle rommene der det var plass til far, gjøres om til rom for to mammaer. slik får man dobbelt så mange inn på de rommene de har... Veldig trist synes jeg! Storken i Bergen har jo vært et fenomen og påvirket veldig mange andre sykehus i landet til å begynne med alternativ smertelindring blant annet.

Back
Topp