fedrekvoten

Han får det som mor valgte

ORIGINAL: tipp

Han får det som mor valgte

sikker? så han får kun 80 prosent lønn? og jobben hans dekker ikke det han tjener over 6g, taper vanvittig masse penger på det...... jeg mente bestemt at det sto at han skulle få 100 prosent selv om jeg tok 80...

Jeg mener jeg leste at hvis mor valgte 80% eller100% så fikk atomatisk far det og. Men du kan jo gå inn på nav.no å se om det ikke står noe der

What?? Får de bare 80? Da må de jo få lenger perm sånn som vi gjør med å velge 80 da???

får bare 80% om det er det du har valgt ja.. [:'(]

ORIGINAL: xlissx

Så om jeg skal ha 54 uker og 80%, så får han 6 uker og 80%?
Og om jeg skal ha 46 (eller hva det nå er) og 100%, så får han 6 uker og 100%???

Hvor er logikken????[:@][:o][:'(]

ORIGINAL: gulen

ORIGINAL: xlissx

Så om jeg skal ha 54 uker og 80%, så får han 6 uker og 80%?
Og om jeg skal ha 46 (eller hva det nå er) og 100%, så får han 6 uker og 100%???

Hvor er logikken????[:@][:o][:'(]

Er ingen logikk, men sånn er det.
Vi tapte sykt mye på at han var hjemme i 3 uker.
men det var også fordi han tjener mer enn max beløpet.
Han skal ha de siste tre til sommeren.

Dessverre ja.
Mye som ikke er logisk mtp foreldrepengene[:-]

Nå er det vel hele permisjonen som er 54 eller 46 uker?
Så har far krav på 6 av disse ukene og mor har krav på de 6 første ukene og resten kan man jo benytte som man vil.
Fedrekvoten er altså en del av den totale permisjonen men forbeholdt far. Da er det jo logisk at han får det samme utbetalt...

ORIGINAL: Trine82

får pappan 100 prosent lønn i fedrekvoten? vi har valgt 80 % i permtiden, får han og kun 80 i sine 6 uker?

far får det mor velger, det er jeg 150% sikker på

ORIGINAL: tottelimotta

Nå er det vel hele permisjonen som er 54 eller 46 uker?
Så har far krav på 6 av disse ukene og mor har krav på de 6 første ukene og resten kan man jo benytte som man vil.
Fedrekvoten er altså en del av den totale permisjonen men forbeholdt far. Da er det jo logisk at han får det samme utbetalt...

54 eller 48 uker ;) men de seks ukene til far er inkludert i dette da

Som gravi82 sier, er det helt 150% sikkert at far kun får 80% utbetalt dersom du har valgt 80%.

Det er derfor man tjener på å velge 100%, og heller ha to mnd ulønnet permisjon etterpå. (Dette står også på nav sine sider, at du tjener på å velge 100%...)

Akkurat det synes jeg er veldig logisk da, men at far ikke har egen opptjeningsrett, og at selvstendige ikke har hatt rett på full dekning, det synes jeg er urettferdig. (Heldigvis har retter de jo opp i forhold til selvstendige, men dessverre for sent for oss...[&o] Så selv med 100% dekning, fikk vi kun utbetalt 65% lønn i 10 mnd...[:'(] JAja, sånn går det vel når vi er så dumme og er selvstendige begge to...[;)])

Er det fremdeles slik at dersom man tjener over 6G så regner de fremdeles ut prosentsatsen fra 6G? Dvs at hvis man velger 80% så får man utbetalt 80% av 6G uansett hvor mye man tjener?

*weræææææl*[:@][:@][:@]

Nå irriterer det meg eeenda mer (om mulig) at de prøver å trøkke en tredeling nedover oss[:@]. De klarer for f*** ikke å gi de egne rettigheter på det de har engang[:@][:@][:@]

Back
Topp