Fedrekvoten

Bkno2043672

Andre møte med forumet
Jeg er student og jobber 20% også ved siden av utdanning, eg har termin i slutten av september og skal begynne å studere fra januar. Mannen skal ta fedrekvoten som er ti uker tror jeg etter at jeg blir ferdig med tre måneder permisjon. Da jeg søkte om engangsstønad fra Nav fikk jeg beskjed at jeg har rett til foreldrepenger, spørsmålet mitt er n år kan han søke om fedrekvoten? Kan han ta den etter at jeg blir ferdig med tre måneder permisjon?

Ja, det kan han. Dere står fritt til å velge selv når han skal ha kvoten, bortsett fra de 6 første ukene som er forbeholdt mor.
Han må søke 1mnds tid før han ønsker permisjon.

Mener du at vi skal dele foreldrepermisjon? Men han nekter fordi han sier at han mister jobben sin hvis han tar den.

Om han mister jobben pga det, så bør det gå utover arbeidsplassen. De kan ikke nekte ham å ta permisjon, og han har krav på å få tilbake samme stilling som han hadde

Jeg skal ha permisjon fram til 17 aug, da er lille 7 mnd. Mannen skal da ha sine 10 uker fedrekvote. Da skal jeg i jobb, men så skal jeg tilbake i permisjonenmin igjen etter han er ferdig med sin. De sa at vi måtte søke om hans fedrekvote 3mnd før han skal ta den;)

Mener du før du blir ferdig med fellesprioden,må du søke tre måneder før?

Jeg fikk beskjed om at far må søke 6-7 uker før han skal ut i permisjon, pga behandlingstiden.
Hør med nav ;)

Back
Topp