Fedrekvote på 10 eller 14 uker?

Tipper mannen her tar 12 uker som sist :) Han hadde jo bare 10, men fikk 2 av meg.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg inbilte meg at min kjære hadde 12 sist, men fedrekvota var kanskje på 10 + 2 uker rett etter fødsel. Litt fjernt å tenke på permisjon kjenner jeg.

Jeg skulle gjerne hatt 4 ekstra uker, og mannen gir de gladelig fra seg - samtidig som jeg håper på junibarn. Dårlig timet for vår del :p

Tipper mannen her tar 12 uker som sist :) Han hadde jo bare 10, men fikk 2 av meg.

Her har du kverulanten... Han fikk jo ikke 2 av deg. Den siste delen er jo til begge sånn at man kan fordele som man selv vil. Så det at han hadde 12 var jo at han kun hadde 2 av fellesdelen. Vi har hatt det sånn her og, mannen har hatt de ukene fedrekvoten tilsier, han har ikke ønsket noe særlig mer. Men det var 12 uker sist, så tre måneder har vært nok for han.

Men dersom babyen blir født i juni må mannen din ta 14 uker om ikke dere klarer søke de over på deg. Og det skal litt til.

Jeg skulle gjerne hatt 4 ekstra uker, og mannen gir de gladelig fra seg - samtidig som jeg håper på junibarn. Dårlig timet for vår del :p
Samme situasjon her, mannen syns det var altfor mye med 12uker som det var sist, ble mye krøll med utsetting og div at han endte opp med å miste 2-3uker... Så selv om jeg er veldig glad for junibarn skulle jeg veldig gjerne hatt med meg den endringen... :P

Samme situasjon her, mannen syns det var altfor mye med 12uker som det var sist, ble mye krøll med utsetting og div at han endte opp med å miste 2-3uker... Så selv om jeg er veldig glad for junibarn skulle jeg veldig gjerne hatt med meg den endringen... :P

Mannen min vil gjerne ha så mye som mulig, så lenge det går opp med jobb. Vi kommer nok til å ta like mye begge to om det går opp med hans jobb. Han har en del prosjekter som det ikke er så lett å ta fri fra underveis. Jeg jobber også mye kveld, og det gjør at vi får mye tid sammen hele familien :-)

Her blir det 14 uker uansett siden jeg har termin så tidlig. Og godt er det :) Blir mest sannsynlig uføretrygdet og da er det viktig at far har fastsatte uker.

Mannen min vil helst dele permisjonen likt, så for vår del spiller det ingen rolle hvor mange uker som er forbeholdt ham i utgangspunktet. Men jeg skal amme så lenge som mulig, så han får pent vente til det er nok at jeg jobber redusert med ammefri! :D

Her syns mannen det er lenge å være hjemme 14 uker ., men det ska han få lov til

For oss er det vel egentlig det samme. Forrige gang var han hjemme sin 12 uker + 4 uker ulønnet permisjon, men han synes det ble litt lenge. Så denne gangen blir det kanskje jeg som tar all ulønnet permisjon hvis vi går for den løsning, i motsetning til at vi delte det sist gang.

Back
Topp