fedre og fødsel?

Eflisabeth

Betatt av forumet
Var /skal fedrene være med på fødselen eller skal dere ha andre med dere?![:)]
Mannen min skal være med[:)]

Jeg hadde med meg sambo og mamma på begge mine fødseler. Utrolig god støtte i begge og mamma var utrolig når det kom til massage.
Er dem begge evig takknemmelig.
Klem

Bare sambo som skal være med her.. Hadde det vært opp til meg, hadde det vært bare oss[8|] (Altså ingen jordmor, barnepleier eller lege)

Her var det /og skal det bare være pappan som ska væra med.Føler ikkje att det har/er rett for oss og ha noen med.

Jeg hadde med meg samboeren min og ei venninne, hun hadde vært med på en fødsel før! Synes det var kjempe greit å ha 2 mennesker som hjalp meg...Til tider ble det litt for mye for samboeren min(han gikk ut x-antall ganger for å røyke[:D]) Men venninna mi var kjempe flink !!!!!!!!!!!! Gubben å, hehe den tiden han var der! [:)]

Pappa`n skal bli med. Hehe.. Han gruet seg fælt i begynnelsen, men etter vi var på fødselsforberedene kurs så tror jeg han føler seg tryggere på situasjonen. [;)].
Han jobber og bor i Bergen for øyeblikket, så vi krysser fingrene for at frøkna ikke bestemmer seg for å komme alt fortidlig. Han kommer jo ned en liten stund før termin og jeg er førstegangs-fødende så det er vel ikke så stort fare for at han går glipp av det [:D]
Heldigvis tar ikke flyet mer enn 40 min, og A-hus ligger jo på veien!

*Adelin er ventet 7.mars*

Pappaen skal være med - han både gleder og gruer seg sier han (forståelig), men uansett så har det vært uaktellt for han å ikke være med. Har ladet opp ekstra batterier til kameraet som ligger klart også - er litt av en fotonerd, men har fått forbud mot å ta bilder under selve fødselen hvis jeg ikke sier at det er greit der og da... [:D]

samboeren min skal også være med...vurderer å  ha med mamma å,bare for sikkerhetsskyld..for sambo tåler ikke så veldi mye av blod å gørr å sånnt,så det skal bli spennende å se hvordan han takler fødselen!han sier han gjerne vil prøve..å jeg håper han klarer å vær der hele tiden..selv om han kommer sikkert til å ta seg maaange røyke-pauser..hehe[;)]

For meg blir det ikke riktig å ha med pappaen (vi er ikke sammen lenger)
Så jeg skal ha mamma med meg. Hun har vert gjennom to fødsler selv og er der for at jeg skal ha det best mulig under fødselen. Hun er der 100% for min del, slik at jeg blir hovedpersonen helt til vi får en ny liten sjarmør til verden.
Da er jo det selfølgelig han som blir hovedpersonen resten av livet [:)]

Back
Topp