Februarjentene skravler

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Ja, vi kan vel ha en skravletråd også? Hvor vi kan skrive om hva som helst?

Hvor mange tusen innlegg kommer her før babyene kommer ut?

Ingen som vil skravle med meg?

Jeg kan jo begynne da. I dag har vi fortalt det til den nærmeste familien. Min mann innledet med å fortelle at jeg hadde vært med i en skravlekonkurranse, og alle antok at jeg vant. (Jeg er kjent for å sakke på innpust og utpust) Det ble led litt av det, før vi sa at jeg vant nok ikke noen hovedpremie, men en "trøstepremie" vant jeg. Men det var navnesmokker, sa mannen, og alle lo litt.

Vi har 6 eller 9 stykker med navnet til eldstemann på liggende, om noen skulle finne på å få en gutt med det navnet (han sluttet litt fort med smokk...) Lillesøstra var smokkenekter.

Vel, etter litt skravling (det er hektisk med ti rundt bordet altså, hvorav fire under 5 år!) fortsetter jeg med at vi får nå disse smokkene da. Det står nummer tre på dem, sa jeg. Det gikk et lys opp for min bror og svigerinne. Min far et sekund senere, trenger dere dem da? sier han og jeg nikker. Hva? sier mamma, hva da? Jeg peker på magen min. Nummer tre er der inne.

Grunnet det høye aktivitets og lydnivået rundt bordet klarte vi å gjennomføre dette helt uten at ungene fikk det med seg, så ungene våre aner fortsatt ikke at vi skal få en baby til i huset. Den dagen han vet det, så vet hele bhg det... så jeg venter litt der.

Men, det er litt kjekt også, å ha fortalt det til noen. Vi venter barn nummer tre!

Jeg har ikke fortalt det til noen enda, utenom mannen! Har tilogmed klart å holde det hemmelig for min søster enda jeg har snakket med henne to ganger på telefonen i dag :P Forrige gang delte vi det ganske tidlig, men mistet. Kjenner at jeg vil ha det litt for meg selv :)

Skjønner det.

Jeg sitter her med helt stille forum, alle andre sover visst?

Jeg er lettere miljøskadd etter årevis med små barn, og våknet halv sju. Begge ungene og mannen sov. Jeg ble liggende og slappe av og surfe litt på mobilen og lese "uke 5" tekster siden jeg er 5+0 i dag.
Så når guttungen våknet klokka sju og ville at jeg skulle stå opp sammen med ham, så var det greit det. Han ser tv, jeg sitter med pc (og strikketøy som jeg egentlig skal prioritere...) og stillheten råder. Lillejenta sover enda og faren likeså. Hun kom inn til oss i natt siden hun falt ut av senga og våknet, så da ligger de på rommet vårt.

Jeg er litt sulten og en anelse småkvalm, kanskje jeg skal finne oss noe mat... Skikkelig frokost blir det fort en stund til, jeg har lovet ungene at de skal få bade i dag også. Men, ungene trenger også litt mat når de står opp for å ikke bli småsure, så vi finner nok en løsning.

Jeg gjesper, jeg er egentlig trøtt, bare at jeg ikke fikk sove mer. Det er godt at det er søndag.

Ingen som vil skravle med meg?

Jeg kan jo begynne da. I dag har vi fortalt det til den nærmeste familien. Min mann innledet med å fortelle at jeg hadde vært med i en skravlekonkurranse, og alle antok at jeg vant. (Jeg er kjent for å sakke på innpust og utpust) Det ble led litt av det, før vi sa at jeg vant nok ikke noen hovedpremie, men en "trøstepremie" vant jeg. Men det var navnesmokker, sa mannen, og alle lo litt.

Vi har 6 eller 9 stykker med navnet til eldstemann på liggende, om noen skulle finne på å få en gutt med det navnet (han sluttet litt fort med smokk...) Lillesøstra var smokkenekter.

Vel, etter litt skravling (det er hektisk med ti rundt bordet altså, hvorav fire under 5 år!) fortsetter jeg med at vi får nå disse smokkene da. Det står nummer tre på dem, sa jeg. Det gikk et lys opp for min bror og svigerinne. Min far et sekund senere, trenger dere dem da? sier han og jeg nikker. Hva? sier mamma, hva da? Jeg peker på magen min. Nummer tre er der inne.

Grunnet det høye aktivitets og lydnivået rundt bordet klarte vi å gjennomføre dette helt uten at ungene fikk det med seg, så ungene våre aner fortsatt ikke at vi skal få en baby til i huset. Den dagen han vet det, så vet hele bhg det... så jeg venter litt der.

Men, det er litt kjekt også, å ha fortalt det til noen. Vi venter barn nummer tre!

Gratulerer! :)

Jeg er 4+6 i dag og vi har ikke fortalt det til noen. Ikke ønsker vi det heller før vi har vært på tidlig UL og vet at hjertet slår. Vi har prøvd i ca. 3 år nå og mistet totalt 5 ganger... I starten var vi overivrige og fortalte de nærmeste det, men denne gangen vil vi være mer sikre. Jeg får tett oppfølging og skal ha tidlig UL i ca. uke 8, så blir veldig spennende da. Denne gangen føles ting annerledes. Jeg har flere symptomer og er mye mer sliten. Håper alt vi kan at denne gangen skal det bli vår tur. Vi forteller nok tll noen når vi vet hjertet slår, men venter med omverdenen til uke 12 eller etter ordinær UL. Vi får se ;)

Har gått å håpet på å bli gravid lenge nå. Etter å ha operert ut egglederen for ca 6 måneder siden, så har jeg liksom følt meg litt gravid omtrent hver måned jeg da... Har hatt en kjemisk graviditet i løpet av den tiden, med positiv test og alt, men hvor mensen kom på rett tid likevel.. Det har vært måneder hvor vi har vært helt sikre på at jeg har vært gravid, til og med samboeren min har kommentert at jeg har fått større pupper osv, MEN ingen positiv test. Jeg tenkte at kroppen min bare var forvirret, eller at jeg begynte å bli så babysjuk at jeg rett og slett fikk litt sånn innbilt graviditet :) Vet at hunder kan få det, men har aldri hørt om mennesker som får det.. hehe

Denne gangen utsatte jeg å ta testen så lenge jeg klarte. Er så lei av å bli skuffet. Men, denne gangen var mensen 4 dager forsinket, og jeg tenkte at det var på tide å ta testen. Jeg tenkte at om mensen kom nå ville jeg jo blitt monster skuffet, siden jeg jo begynte å håpe en del ekstra når den ikke kom når den skulle. Jeg har jobbet hardt inni hodet mitt siden uke 2 med å overse alle graviditetstegn, og bare forklare de for meg selv med naturlige ting.
"Jeg er kun trøtt fordi det er mye pollen ute", "den små-kvalmen er bare noe jeg innbiller meg", "jeg har nok bare drukket mye vann, derfor jeg flyr på do hele tiden" osv... Men, jeg visste det egnetlig når jeg tok testen, turte bare ikke stole på det før jeg så det liksom.

Det var samboeren min som fikk lese av testen. Jeg sa til han før han fikk se på pinnen at "to streker er gravid, en strek er ikke gravid", men han hadde fått det for seg at strekene måtte se helt like ut, så han sa med en litt skuffet trist stemme "Det er bare en strek", og jeg hoppet frem og utbrøt vantro "Nei, det tror jeg ikke noe på!" og tok fra han testen og så med en gang to streker: "Det er jo to streker her, se: EN, TO! Jeg er gravid!!" :) :) :)

Men, vil holde det helt hemmelig for alle denne gangen til alt er bekreftet og i orden. Har bestemt meg for å prøve å vente de berømmelige 12 første ukene da, men vi får se om jeg klarer det....

Jeg er 4+6 i dag og vi har ikke fortalt det til noen. Ikke ønsker vi det heller før vi har vært på tidlig UL og vet at hjertet slår. Vi har prøvd i ca. 3 år nå og mistet totalt 5 ganger... I starten var vi overivrige og fortalte de nærmeste det, men denne gangen vil vi være mer sikre. Jeg får tett oppfølging og skal ha tidlig UL i ca. uke 8, så blir veldig spennende da. Denne gangen føles ting annerledes. Jeg har flere symptomer og er mye mer sliten. Håper alt vi kan at denne gangen skal det bli vår tur. Vi forteller nok tll noen når vi vet hjertet slår, men venter med omverdenen til uke 12 eller etter ordinær UL. Vi får se ;)

Lykke, lykke til! Håper alt ordner seg for dere, og at det går bra denne gangen!

Kjempebra med en skravletråd Sara!

Uææ, jeg må klage litt. I dag har kvalmen kommet for fullt, og jeg syns så synd på meg selv. Oppkast til frokost er så fint... Kan ikke huske at jeg var så kvalm sist. Også jeg som har vært i så fin form de siste dagene. Æsj!

Vi begynte å lure litt her om dagen hvorfor vi hadde så lite penger på konto. Vi har felles kontoer. Joda det viste seg at jeg hadde vært litt ivrig med å betale på billånet mitt. Vi har bestemt oss for å betale det ned før flytter og får huslån (høyere enn leia vi har nå). Så da har jeg betalt inn litt ekstra hver måned. Men denne måneden har jeg betalt "det ekstra" to ganger. Betalt 24000 i mai hehe. Så da gikk det fra å lure på om vi hadde dårlig råd til å finne ut at vi har ganske mye til overs:) var litt bekymret for dette med nytt huslån og babyting som må kjøpes inn. Og kanskje husleie som overlapper huslånet pga for å få til flytting.

<3 sønn nov 07 og ny spire på vei <3

Her regner det og tordner i dag,så da blir det kose inne dag :-) Steker vafler og har funnet fram film som vi skal se på. Prinsessa slo seg til ro med det,noen fri dager kan bli lange,da hun ikke har noen venner i nærheten. Blir sikkert bedre til høsten og skolestart.

-tasting fra telefon-

Vi har knallsol,så blir grillings her :) Storebror skal til pappa'n i dag,så er begrensa hva vi får gjort før jeg skal kjøre han dit,så blir bare avslapping :)

Her har jeg rukket å være på FAU-møte, lekt ute med jentungen og fortet meg å ta inn klesvasken før regn og torden kom for fullt :p

Gratulerer med å dele nyheten Sara!

Back
Topp