Februar ❤️

Feyra

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sommerfuglene 2017
Tråd for oss som har forsøk i februar :Heartred
Krysser fingrene for mange fine februar spirer!

Skriv dere opp slik, så legger jeg dere til:
Brukernavn - Alder - Barn man prøver på - Klinikk - Forsøk nr - Medisiner - oppstart/innsett


Februarjentene

Ventepus - 36 - B1 - Rikshospitalet - #4 - zoladex, synarela, menopur, gonal f, ovitrelle - zoladex 9/1, oppstart nesespray 4/2 og sprøyter 9/2, uttak ca uke 8

Feyra - 36 - B2 - Hausken Stavanger - #3 - Synarela, Menopur, Ovitrelle, Gonapeptyl, Cyclogest - oppstart 24/1

Statistikern - 35 - B1 - Rikshospitalet - FER#4 fra IVF#2 (7. innsett etter 5. iui) - Estradot/ Cyclogest/ albyl-e - innsett uke 6 eller 7

Perleonske_94 - 29 - B2 - Medicus - FER1 - Letrozol, Ovitrelle og cyclogest - oppstart letrozol 20/1

DinaD - 34 - B1 - Maigaard - FER#2 fra IVF#5 - Progynova, Cyclogest (innsett ca 22 feb)

PiluttaPilutta - 36 år - B3 - Spiren - Forsøk nr 4 (denne runden) - estradot og Cyclogest - Innsett (fer) 2/2

Sofia87 - 36 - B1 - Porsgrunn - FER#5 fra IVF#2 (8. innsett etter 6 iui) -Letrozol/Menopur/Ovitrelle/Lutinus - innsett 6/2

Mamma-i-2023 - 36 - B1 - Rikshospitalet - IVF #4 - Synarela-Menopur-Ovitrelle

Storogliten- 33 - B1, første IVF forsøk nå - hatt 3 IUI. Bemfola+fyremadel+gonalpeptyl+ovitrelle+prolutex. Innsett av blastocyst 6/2

maizen87 - 36 - B1 - Medicus - 4. forsøk i alt (men første med IVF, har 3 med IUI utan hell bak oss) - Gonal-F, Fyremadel, Ovitrelle, Duphaston - oppstart med sprøyter (kort protokoll) 2. februar, UL 9.2 og 13.2, truleg blir det egguttak onsdag 15.2

Endeliglykkesvi85 - 37 - B2 - Hausken - FER - innsett 13 FEB - cyclogest

Lille91 - 32, Barn nr 3. Synarela, Menopur og ovitrelle. Forventet uthent uke 9

Drikkeflaske - 33 år. B1. Forsøk nr. 2 på Livio Oslo


Stimulerer

Lille91
- 32, Barn nr 3. Synarela, Menopur og ovitrelle. Forventet uthent uke 9

Drikkeflaske - 33 år. B1. Forsøk nr. 2 på Livio Oslo


Ruger

Storogliten
- 33 - B1, første IVF forsøk nå - hatt 3 IUI. Bemfola+fyremadel+gonalpeptyl+ovitrelle+prolutex. Innsett av blastocyst 6/2

Ventepus - 36 - B1 - Rikshospitalet - #4 - zoladex, synarela, menopur, gonal f, ovitrelle - zoladex 9/1, oppstart nesespray 4/2 og sprøyter 9/2, uttak ca uke 8

Mamma-i-2023 - 36 - B1 - Rikshospitalet - IVF #4 - Synarela-Menopur-Ovitrelle


Avbrutt

maizen87
- 36 - B1 - Medicus - 4. forsøk i alt (men første med IVF, har 3 med IUI utan hell bak oss) - Gonal-F, Fyremadel, Ovitrelle, Duphaston - oppstart med sprøyter (kort protokoll) 2. februar, UL 9.2 og 13.2, truleg blir det egguttak onsdag 15.2

Feyra - 36 - B2 - Hausken Stavanger - #3 - Synarela, Menopur, Ovitrelle, Gonapeptyl, Cyclogest - oppstart 24/1


Gravid

Perleonske_94
- 29 - B2 - Medicus - FER1 - Letrozol, Ovitrelle og cyclogest - oppstart letrozol 20/1

Statistikern - 35 - B1 - Rikshospitalet - FER#4 fra IVF#2 (7. innsett etter 5. iui) - Estradot/ Cyclogest/ albyl-e - innsett uke 6 eller 7

Prøverpåsøsken85 - 37 - B2 - Hausken - FER - innsett 13 FEB - cyclogest


Ikke gravid

PiluttaPilutta
- 36 år - B3 - Spiren - Forsøk nr 4 (denne runden) - estradot og Cyclogest - Innsett (fer) 2/2

Sofia87 - 36 - B1 - Porsgrunn - FER#5 fra IVF#2 (8. innsett etter 6 iui) -Letrozol/Menopur/Ovitrelle/Lutinus - innsett 6/2

DinaD - 34 - B1 - Maigaard - FER#2 fra IVF#5 - Progynova, Cyclogest (innsett ca 22 feb) testdato 2/3
 
Last edited:
Fant ikke noen februar tråd, så håper det var greit jeg lagte en!
Jeg ble skikkelig glad av alle fargene i oktobertråden til @Beadybird, så jeg skamløst kopierte ideen :Heartred

Kjenner jeg er utålmodig, veldig gira på å komme igang. Vi skal inn til samtale imorgen, tror vi skal gå for 3-pk denne gang, så vi kan slappe mer av. De to andre forsøkene kjente jeg veldig på at det kostet utrolig mye, og så fikk vi i tillegg aldri satt inn noe. Hvis vi kjøper 3-pk fra starten tror jeg kanskje det vil hjelpe å roe litt nerver ihvertfall.
 
Supert at du laget februartråd.

Ventepus - 36 - b1 - Rikshospitalet - #4 - zoladex, synarela, menopur, gonal f, ovitrelle - zoladex 9/1, oppstart nesespray 4/2 og sprøyter 9/2, uttak ca uke 8.

Siste sjanse offentlig. Har nettopp hatt en laparoskopi og fjernet masse endometriose og en cyste, så håper virkelig det klaffer denne gangen
 
Last edited:
Supert at du laget februartråd.

Ventepus - 36 - b1 - Rikshospitalet - #4 - zoladex, synarela, menopur, gonal f, ovitrelle - zoladex 9/1, oppstart nesespray 4/2 og sprøyter 9/2, uttak ca uke 8.

Siste sjanse offentlig. Har nettopp hatt en laparoskopi og fjernet masse endometriose og en cyste, så håper virkelig det klaffer denne gangen
Har lagt deg til :Heartred

Hvordan har dine tidligere forsøk vært? Krysser fingrene for at det sitter på siste offentlige forsøk!!
 
Har lagt deg til :Heartred

Hvordan har dine tidligere forsøk vært? Krysser fingrene for at det sitter på siste offentlige forsøk!!
1.forsøk; kort protokoll. Gonal f og fyremadel. 4 egg ut, et befruktet av bra kvalitet satt inn. Ikke gravid.
2. Forsøk; kort protokoll, høyere dose gonal f + fyremadel. 3 egg ut, et befruktet som ikke delte seg optimalt men satt inn. Ikke gravid.
3. Forsøk; lang protokoll. Menopur. Kun et eller 2 foliker på begge undersøkelsene under stimulering. Avbrutt forsøk.

Siste forsøk var mars i fjor. I mellomtiden har jeg vært gjennom 2 laparoskopier
 
Tok ivf nå:) begynte på behandling nyttårsaften. Tok ut 8 egg den 11 januar. 12 januar var 3 befruktet. Satt inn ett 5 dagers blasto mandag for 1 uke siden. Tok test idag. 12 dpo. Er jeg gravid?
 

Vedlegg

  • D855E926-9530-42C7-AC49-EA7FA95FB32A.png
    D855E926-9530-42C7-AC49-EA7FA95FB32A.png
    8,6 MB · Visninger: 34
1.forsøk; kort protokoll. Gonal f og fyremadel. 4 egg ut, et befruktet av bra kvalitet satt inn. Ikke gravid.
2. Forsøk; kort protokoll, høyere dose gonal f + fyremadel. 3 egg ut, et befruktet som ikke delte seg optimalt men satt inn. Ikke gravid.
3. Forsøk; lang protokoll. Menopur. Kun et eller 2 foliker på begge undersøkelsene under stimulering. Avbrutt forsøk.

Siste forsøk var mars i fjor. I mellomtiden har jeg vært gjennom 2 laparoskopier
Krysser fingrene for at laparaskopiene gir uttelling!
 
Tok ivf nå:) begynte på behandling nyttårsaften. Tok ut 8 egg den 11 januar. 12 januar var 3 befruktet. Satt inn ett 5 dagers blasto mandag for 1 uke siden. Tok test idag. 12 dpo. Er jeg gravid?
Det ser ut som en positiv test det der! Er jo mer enn 10 dager siden Ovitrelle? Gratulerer så masse! :Heartred
 
Takk for at du lager tråd <3

Vi har en blasto igjen på frys etter andre uttak. Har hatt to tidlige SA og en exu på forsøkene hittill :sorry: Håper håper at det sitter denne gangen og vi slipper nytt uttak. Det har vært en lang og vanskelig vei hittintil... Men jeg har litt håp langt inne allikevel :happy:

Statistikern - 35 - B1 - Rikshospitalet - FER#4 fra IVF#2 (7. innsett etter 5. iui) - Estradot/ lutinus/ albyl-e - innsett uke 6 eller 7
 
Takk for at du lager tråd <3

Vi har en blasto igjen på frys etter andre uttak. Har hatt to tidlige SA og en exu på forsøkene hittill :sorry: Håper håper at det sitter denne gangen og vi slipper nytt uttak. Det har vært en lang og vanskelig vei hittintil... Men jeg har litt håp langt inne allikevel :happy:

Statistikern - 35 - B1 - Rikshospitalet - FER#4 fra IVF#2 (7. innsett etter 5. iui) - Estradot/ lutinus/ albyl-e - innsett uke 6 eller 7
Har lagt deg inn :Heartred

Det virkelig er en tung prosess å stå i, krysser fingrene for at denne lille eskimoen sitter helt frem til termin!
 
Etter time idag ble stimuleringen endret til lang protokoll. Det ble funnet cyster på høyre side, og ingen eggmodning ifht syklus, så fordelen med lang protokoll er visst at hele systemet blir nullstilt. Så da blir det oppstart idag med nesespray, og uttak ca uke 8.
 
Etter time idag ble stimuleringen endret til lang protokoll. Det ble funnet cyster på høyre side, og ingen eggmodning ifht syklus, så fordelen med lang protokoll er visst at hele systemet blir nullstilt. Så da blir det oppstart idag med nesespray, og uttak ca uke 8.
Kjedelig at ting tar lenger tid, men det høres fornuftig ut å nullstille systemet. Heier på deg!
 
Noen som vet hvordan man ettersender legeerklæring for refusjon av legemidler? Vi er oppe i 40 000 nå i medisin, sendte inn kvitteringer for august til desember + legeerklæring for første forsøk digitalt tidligere denne måneden. Vi manglet legeerklæring for vårt andre forsøk som vi nå har fått, men jeg får ikke til å ettersende det uten å måtte legge inn alle kvitteringene og beløpene på ny igjen.

Finnes det en enkel måte å gjøre dette på?

I følge Helfo ser det så enkelt ut liksom :hilarious:

Skjermbilde 2023-01-26 kl. 21.22.15.png
 

Vedlegg

  • Skjermbilde 2023-01-26 kl. 21.20.55.png
    Skjermbilde 2023-01-26 kl. 21.20.55.png
    27,1 KB · Visninger: 33
Noen som vet hvordan man ettersender legeerklæring for refusjon av legemidler? Vi er oppe i 40 000 nå i medisin, sendte inn kvitteringer for august til desember + legeerklæring for første forsøk digitalt tidligere denne måneden. Vi manglet legeerklæring for vårt andre forsøk som vi nå har fått, men jeg får ikke til å ettersende det uten å måtte legge inn alle kvitteringene og beløpene på ny igjen.

Finnes det en enkel måte å gjøre dette på?

I følge Helfo ser det så enkelt ut liksom :hilarious:

Vis vedlegget 397656
Hmm har aldri ettersendt selv, men enig i at de får det å høres enkelt ut! Er det mulig å ringe Helfo for å spørre? Disse skjemaene er ikke særlig intuitive..
 
Noen som vet hvordan man ettersender legeerklæring for refusjon av legemidler? Vi er oppe i 40 000 nå i medisin, sendte inn kvitteringer for august til desember + legeerklæring for første forsøk digitalt tidligere denne måneden. Vi manglet legeerklæring for vårt andre forsøk som vi nå har fått, men jeg får ikke til å ettersende det uten å måtte legge inn alle kvitteringene og beløpene på ny igjen.

Finnes det en enkel måte å gjøre dette på?

I følge Helfo ser det så enkelt ut liksom :hilarious:

Vis vedlegget 397656
Det er et punkt inne på helfo, samme plass som du legger inn kviteringer tror jeg. Tror det står ettersending av noe også må du legge inn referansenummer fra den innsendte søknaden også forklare litt hva du sender inn :)
 

Vedlegg

  • 323.jpg
    323.jpg
    77,1 KB · Visninger: 37
Det er et punkt inne på helfo, samme plass som du legger inn kviteringer tror jeg. Tror det står ettersending av noe også må du legge inn referansenummer fra den innsendte søknaden også forklare litt hva du sender inn :)
Ååh supert! Tusen takk! Jeg har tydeligvis ikke lest nøye nok :hilarious:
 
Back
Topp