Febertermometer

RuskiD

Betatt av forumet
Maiblomstene 2020
Påskeliljene 2022 ❤️
Noen som har anbefaling til bra febertermometer? Ser noen er beregnet for pannen, noen kan måle fra avtstand og noen i baken :happy090
 
Noen som har anbefaling til bra febertermometer? Ser noen er beregnet for pannen, noen kan måle fra avtstand og noen i baken :happy090

vi har sånn til pannen. Veldig fin syns jeg ihvertfall. Unga våkner ikke hvis jeg har målt om natten eller når de sover generelt. Men husker ikke merket :-S
 
vi har sånn til pannen. Veldig fin syns jeg ihvertfall. Unga våkner ikke hvis jeg har målt om natten eller når de sover generelt. Men husker ikke merket :-S
Er de man bruker i pannen like presise som de i baken? :)
 
Jeg mener å ha lest en test hvor det ble konkludert med at de kontaktløse var veldig ustabile, kunne måle tre ganger på rad med helt forskjellig resultat. Jeg tror det var de kontaktløse... eller de til pannen... Jeg skal se om jeg finner den!
 
TIl de små bør man helt klart ha vanlig rektalt termometer. har prøvd allt annet og ingenting fungerer godt nok. Faktisk så dårlig at jeg under influensaen til sønnen måtte kjøpe ett nytt vanlig ett for å bruke kun til munn (da de andre måler så enormt dårlig, og sønnen på 10 ikke godtar rektalmåling akkurat ;) )
 
Vi har allerede termometer til baken liggende, men kommer nok til å kjøpe et til pannen eller øre i tillegg. Synes de er greiest å bruke.
 
Vi har et til pannen og et til rumpa og jeg synes det har vært veldig greit å ha begge. Det til pannen er selvfølgelig ikke like nøyaktig, men vi bruker gjerne det først, både til voksne og barn. Det gir jo en indikasjon på om det er feber eller ikke. Jeg synes også det er veldig greit å kunne måle feberen gjennom hele dagen uten å måtte måle i rumpa mer enn nødvendig. Vi måler selvfølgelig alltid i rumpa ved mistanke om feber, men da kan vi begrense antall målinger litt.
 
Jeg mener å ha lest en test hvor det ble konkludert med at de kontaktløse var veldig ustabile, kunne måle tre ganger på rad med helt forskjellig resultat. Jeg tror det var de kontaktløse... eller de til pannen... Jeg skal se om jeg finner den!

Heldigvis ikke opplevd det med min :happy118
 
Husk å kjøpe med fleksibel tupp hvis du kjøper rektaltermometer :) da er det mindre sannsynlighet for å skade tarmen..
 
Svigermor som er helsesøster frarådet den man måler i pannen med, for vi hadde tenkt oss en slik. Hun sier hun erfarer at de er upresise.
Så jeg tror vi lander på en slik vi bruker i baken.
Men mulig jeg vil ha en til pannen og, som nevnt over er det jo litt praktisk også innimellom.
Men ha en til rektal for å sjekke mer nøyaktig når det er alvor.
 
Back
Topp