Febertermometer

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Noen som har gode erfaringer med øre eller pannetermometer som er nøyaktige?

har et termoflash-termometer, men det viser ikke riktig. Jeg fikk egentlog høre st det var et veldig godt og nøyaktig termometeret, så er skuffende at det ikke funker,,,,

storebror nekter å måle rektalt, og frøkna satte i å hylskrike bare hun så termometeret i morges, og vi måtte to til for å holde henne, og det hjelper jo ikk på til neste gang det må måles...

Så jeg skulle hatt et pålitelig øre eller pannetermometer.

Jeg stoler ikke på verken panne eller øre termometer. Er altfor store feilkilder.

Tørr aldri bruke pannetermometer igjen etter at jeg og snuppa var syke i vinter. Kjøpte det som var best i test. Kort fortalt så viste det 2grader feil på både meg og henne etter gjentatte målinger.

Holder meg til rektalt på snuppa enda og øretermometer på eldste. Ho nekter noe annet. Vi har apotek 1 sitt øretermometer. Virker nøyaktig sammenlignet med rektalt.

Stoler bare på rektal måling, så her i huset er det bare det som blir brukt på barna.
tror de som måles i øret o.l er svindyre om de er pålitelige:-/

Jeg har øretermometer. Det er ganske nøyaktig! Men betalte 1400kr for det og. Husker ikke navnet,men kan finne det ut senere :)

Jeg har prøvd begge deler, og ingen av de var nøyaktige nok... :dontknow
Så man må nok legge en del kroner i det skal det funke optimalt.

Har ikke så mye erfaring, vi stikker sånn vanlig digitaltermometer i stumpen på mini, han bryr seg heldigvis ikke ennå...

Fant et par tester da, og virker som microlife non contact er bra i alle fall :)

http://www.tv2.no/underholdning/hje...k-hvilke-termometere-som-er-best-3711363.html

http://www.klikk.no/foreldre/tester/article740633.ece

Vi kjøpte det som var best i test, og det fungerte ikke hos oss. Stoler ikke på noe som viste 2 grader feil. De på apoteket hvor vi kjøpte det, sa at det var flere som hadde klaga på det samme.

Vi har et til å måle i pannen, men må plusse på en halv grad. Heter tiger tror jeg, fra babyshop. Stoler ikke helt på det, så jeg bruker det bare som veiledning, og bruker vanlig rett etterpå om det er tegn til feber.. I går hadde hun 38,3 på pannemål, som ble 38,8 på vanlig termometer.. Endte opp med 39,9 og myyye oppkast stakkar :(

mange år siden je var i den bransjen, men vet vi hadde nesten like mange klager som antall ørethermometer vi solgte av typen Braun, je anbefalte folk tilslutt å kjøpe slik god gammeldags :p

Vi har den fra a1. Veldig fornøyd :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ja det er jo best å måle i rompa, men det er jo komplett umulig...

Storebror nekter, og frøkna hylskriker og vi må være to for å holde henne. Det blir jo så traumatisk at det blir jo enda værre neste gang... så nå har jeg rett og slett ikke målt mer jeg...

Men det kan da ikke være bare vi som opplever dette...

Må plusse på noe på den vi har også, så da kan vi vel bare fortsette å plusse på. Må ikke ha akkurat på desimalen hvor høy temperaturen er heller ;)
Tror det er en halv til en grad vi mp legge på ;)

Storebror april 09 ♥
Lillesøster juni 12 ♥

Jeg er sykepleier.. og stoler kun på rompetermometer og det er også kun det som brukes på sykehuset her. Eneste som er 100% nøyaktig. Så da gidder jeg ikke bruke penger på noe som ikke gir meg et sikkert svar, om jeg vil vite et tall.

Så jeg har et rompetermometer som tar 10 sek å måle tempen med.

Sjelden jeg bruker det dog, rett og slett fordi jeg er "vandt" med å kjenne syke folk på huden, og vet når de har feber. Kjenner jeg at feberen er der er det meg (somregel) likegyldig om de har 38,5 eller 39,2- paracet gir jeg uansett når jeg kjenner de er febervarme, særlig hvis de er grinete og utilpass i tillegg.

Vi har A1 eller noe sånt, øretermometer fra apotek. IKKE fornøyd, viser en del feil, 2 grader ca tror jeg. Bruker bare rektal måling på lillegutt.

Tapatalking..

Back
Topp