Feberspørsmål

999

Glad i forumet
Mini har siden onsdag (natt til torsdag) hatt feber. Torsdag og fredag varierte det fra 39,6-40,4, idag er han feberfri, men fortsatt sutrete og absolutt ikke i form, målte nå og han har en temp på 35,2! Er ikke det litt vel lite?

Kan legge til at den første tannen har brutt gjennom idag og han sikkert plages med det, men synes det var litt for lav temp da. ???

ORIGINAL: Augustprinsessa

Ja det var da vel ganske så lite?[&:][8D]
Kan jo være måleren måler feil da, jeg målte Thea før hun skulle ibhg denne uka, og den viste 37, men jeg VET at hun hadde feber, sikkert godt over 38,5 MINST[8D]
Så kan jo hende den fusker?[8|]

Målte du mer enn en gang?

Edit: lav temperatur kan vel også være et tegn på dehydrering tror jeg[8|][8|][:)][;)]

Ja, jeg var så bekymret nå at jeg ringte legevakta. Hun mente det var helt vanlig med store temperatursvingninger hos små barn. [:D] *puh, letta* (Huden dems er visst ikke helt klar for å stabilisere temp. i kroppen).

Målte to ganger for å dobbeltsjekke så jeg tror det stemte, han kjentes ganske kald ut i huden også så.. Fikk bare beskjed om å kle på han litt ekstra og følge med igjen om en halvtime. Evt ta en tur til legevakta om jeg ble altfor bekymra. Og at jeg skulle følge med på han i løpet av natta.

Han har kviknet til nå da etter en paracet (som legen ba meg gi) så da får han tulle litt oppe til han blir trøtt. [:D]

Går det bra med Thea nå? Frisk?

Huffda, det er visst en febergreie som går nå om dagen. Lillegutt og pappaen og jeg hadde over 39 i feber i et par dager selv i forrige uke. Jeg har aldri hatt så høy feber og over flere dager som jeg kan huske. Når lillegutt er syk her så klarer jeg ikke alltid helt å slappe av når han skal sove, så om han da våkner om kvelden når vi legger oss, eller om natten, så kommer han som regel opp i vår seng og blir der resten av natten. Liker å passe på litt ekstra. [:)]

God bedring til din lille gutt! [:)]

Back
Topp