Feberproblematikk..

lykkepillen

Forumet er livet
Juli13-jentene
VIP
Nina har hatt mer eller mindre feber siden tirsdag ettermiddag i bhg.
Hun var hjemme fra bhg resten av uka. Og var desidert sykest på fredag. Da hadde hun helt oppi 40 i feber.
Igår var hun feberfri på dagen og i helt fin form, og fikk 39 før leggetid igjen. Var kun ute en liten tur, da vi gikk ned til postkassa. Ellers har vi vært inne.

Idag er hun igjen feberfri og i super form.. Når kan man egentlig "friskmelde" barna? Vanskelig å vite om det blir feber i kveld igjen..
Hva gjør dere på slike dager? Holder dere dere inne? Ville dere sendt barnet i bhg når det er feberfri om morgenen, selv om barnet hadde feber kvelden før?

Pleier å la de ha en helt feberfri dag før jeg sender de i bhagen igjen....

ORIGINAL: *nusse76*

Pleier å la de ha en helt feberfri dag før jeg sender de i bhagen igjen....

Dette er vell en vanlig barnehageregel?

regelen er at barnet skal ha en feberfri dag før det sendes i barnehagen, og det overholder vi

Den regelen om en feberfri dag.. Står den noen plass, eller er det en uskreven regel? Ingen som nevnte den til meg når jeg spurte om sykdom og slikt i bhg.
Hun er jo i storform hele dagen. Også på kvelden når jeg har målt litt feber på henne. (Hvor går grensen for feber i dette tilfellet igrunn?? Legen sa at de ikke kalte det feber før den var over 38,5 på barn)
Sist hun hadde det slik, hadde hun litt høyere temperatur hver kveld i nesten ei uke...[8|]

Det med feber fri dag er vell en regel for å beskytte de andre barna i barnehagen mot smitte.
Og om hun får feber hver kveld så er hun jo ikke helt frisk enda.

Back
Topp