febermåler

Krølle_

Forelsket i forumet
Jeg liker ikke å ta feberen i rumpen på babyen. Så er det noen som har noen erfaring med andre temperaturmålere jeg kan måle andre steder? Vi har ett pannetermometer, men jeg er ikke sikker på om det fungerer, for idag har hun nok feber men den viste bare 37 grader. Hun må faktisk ha feber idag fordi hun bare sover og koser på fanget og det er ikke likt ei jente som til vanlig er UTROLIG aktiv og aldri sover.

Har både for øret og stumpen.På Karoline bruker jeg helst den i stumpen,føler den er mest nøyaktig.

ORIGINAL: Sløvhild

Jeg har sett tester på pannetermometer og de er visst veldig ustabile. Vi måler i stumpen. Smører litt vaselin på termometeret. Det tar jo bare noen sekunder og babyen ser ikke ut til å bry seg.

Sign. Bare at jeg bruker zinksalve[:)]

Sigurd bryr seg lite om eg måler i stumpen, så då gjer eg det. Men det finnes og øyretermometer, som skal vera veldig raske, om enn meir unøyaktige.

Me målar tempen berre i rumpa, føler det er mest nøyaktig.

Måler bare i stumpen jeg å ja, rett å slett fordi det er disse som er mest nøyaktige![:)] Etter å ha jobbet på sykehus der vi brukte øretermometer som var så unøyaktige at vi ikke fikk fortsette med de for legen, så har jeg ikke helt sansen for disse jeg!

Jeg får vel kanskje kjøpe meg ett rumpe termomoeter og bare manne meg opp til å ta den i stumpen hennes. Kan ikke si jeg gleder meg så mye til det men....

Back
Topp