Febermåler til baby

Bompi

Betatt av forumet
Hei!
Er ny i det å skal bli mamma eg, så det melder seg noen spørsmål nå når det begynner å nærme seg at babyen skal komme.[:)] Ikke det, det er faktisk nesten 10 uker igjen, er igrunnen klar nå jeg..........[;)]

Jeg lurer på om det er noen som kan svare på om slike feber målere som en bruker i øret om det er godt nok til å bruke til en baby?

Ellers så har jeg fått med meg at natusan har fått litt kritikk for produktene sine. Er dette noe som er fakta, og er det evt noen som vil anbefale andre merker?
Kommer jo til å trenge seper og kremer.

hei.

Kjæresten min kjøpte en sånn startpakke til meg på apotek1. Fikk med masse bra i den, inkludert febermåler, men det var sånn vanlig.
Produktene altså babyolje og sånn er fra cosmica. Veldig bra. Bruker også natusan badeolje med lavendel.. lukter kjempegodt [:)][:)]
Startpakken kostet rundt 300kr eller noe...

Naboen min har sånn til å måle i øret.. synes den faktisk er mer effektiv.
Lykke til [:)]

Hei. Jeg jobber i barnehage, og der har vi gått bort fra øretemperaturmålere. De er ikke så nøyaktige som den vanlige, og blir fortere ødelagt! Så kjøp vanlig måler, og husk 2 ting: Den riktige målingen får du når du tar tempen i rompa på barnet, men husk å smøre litt med vaselin først. Og hvis du tar under armen må du legge til en halv grad for å få den riktige temperaturen. F.eks hvis tempen under armen viser 37,5 har barnet 38 i feber. Håper du ble litt klokere!

Heia:-)
jeg bruker en måler som brukes i munn. Den ser ut som smokk. De selges på for eks. coop obs. av produkter bruker jeg baby olje i badevannet og har brukt vitapan til hele kroppen de dagene ho ikke badet.
Lykke til Klem[:)]

heisann..
jeg har pannetermometer.
den er enkle å grei og skal måle veldig nøyaktig....

Jeg sverger til vanlig digital rectalmål. Jobbet på sykehus for noen år siden da de gjeve øretermometerne kom, det var stor feilmargin. Folk er ganske forskjellige i øregangen som ellers. Sykehuset gikk derfor tilbake til rectalmål, selv om det er mer arbeidskrevende og "belastende" for pasientene.
Men i forrige uke ble jeg oppringt fra barnehagen om at sønnen min hadde over 39grader i feber, og det var målt med pannetermometer. Jeg kontrollerte med rectalmål da han kom hjem, og fikk det samme resultatet!

hva er pannetermometer?? aldri hørt om det før.. er det dyrt??

Det er et termometer som bare holdes mot panna på barnet. Aner ikke pris. Hadde ikke hørt om det før jeg så det i barnehagen.

ENIG MED DE FLESTE HER; ØRETERMOMETER ER IKKE TIL Å STOLE PÅ[&:] NÅR DET GJELDER NATUSAN-PRODUKTER, LESTE JEG EN SVENSK TEST PÅ NETTET (DET VAR FAKTISK MIN FAR SOM FANT DEN FOR MEG) OG DER KONKLUDERES DET MED AT NATUSAN KOMMER GENERELLT DÅRLIG UT SOM PRODUKTER TIL SMÅ BARN[&:] INNEHOLDER MASSE PARFYME (DET ER JO DERFOR BAYENE LUKTER SÅ GODT) OG DET ER IKKE BRA[&:] ETTER JEG LESTE DENNE TESTEN, HAR JEG IKKE BRUKT NATUSAN TIL MIN GUTT! JEG HAR KUN BRUKT ET MERKE SOM HETER BABYLINE. UTEN PARFYME, VELDIG BRA!!![:)] HER HVOR JEG BOR FÅR JEG KJØPT DET PÅ APOTEKET OG EN BUTIKK SOM ER EN BLANDING AV HELSEKOST OG PARFYMERI (DYREST PÅ APOTEKET).
NÅ HAR DU FÅTT NOEN MERKER DU KAN VELGE MELLOM, MEN HOLD DEG UNNA NATUSAN!!![&:]

Jeg har bare hørt skryt om babyline.. Veldig mange som bruker de har jeg inntrykk av.. Jeg kommer til å bruke det når den tid kommer[:)]

Vi bruker temperaturmåler i rompa. Kjøpte digitalt termometer på apotektet og dette fungerer veldig bra. Når det gjelder hud og kroppspleie produkter til babyer, holder vi oss unna Natusan. Vi bruker Babyline er veldig god fornøyd med det. Selvfølgelig lukter Natusan produktene godt, men de inneholder jo så mye rart og farlige stoffer. Gå inn på www.gronnhverdag.no eller les følgende artikler.
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=80361
http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/3164613.html
Man trenger jo ikke bli "hysteriske" [:@]men hvorfor bruke produkter som kan være farlige for barnet.[:)]

Vi kjøpte øretermometer, men det måler veldig unøyaktig.. Kan være opp til 1.5 grader forskjell fra øre til øre. Men det ser ut som gutten min har små ører, så jeg tror problemet er at vi ikke får den satt riktig inn i øret.. Så jeg bruker for det meste rektal termometer.. -Theodor sier: "Auu" hver gang han ser det...
"Ikke Au, mamma, bleie..".. [:(]
Mener forresten jeg ble fortalt at babyer kan ha feber, selv om de ikke er varme i panna.. Kan et slik panne termometer virke riktig da? Sikkert på eldre barn, men er litt spesielt med babyer..Er det ikke?

Angående Natusen produktene, det som de har fått mest pepper for, er vel de produktene som inneholder propylparabene, butylparaben og andre parabener.. De kan være hormonforstyrrende bl.a.. Det samme stoffet er det i de fleste våtservietter. Jeg bruker de fra Coop jeg, de er uten parabener..
Er noen Natusen produkter som er uten parabener, eller har jeg også hørt mye fint om Babyline..
Jeg kjøpte selv Avent produkter da jeg ventet Theodor..

Back
Topp