Feberkramper

TLC2016

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
Kan noen overbevise meg om at feberkramper ikke er farlig?

Alle legene jeg har snakket med påstår nemlig at det ikke er farlig, men det tror jeg bare ikke på! Jeg SÅ jo at ungen sluttet å puste. Han trakk ikke inn luft rett og slett. Og det vedvarte over flere minutter mens jeg iherdig prøvde å trigge/stryke hardt/"massere" ryggen for å få krampene til å slippe taket etter anvisning fra AMK. Han ble blå! Etterpå hørtes det ut som ungen kveltes av slim og gørr som begynte å komme ut mens han fremdeles var stiv og bevisstløs. Jeg klarer ikke å se for meg at det hadde vært ufarlig om det hadde skjedd mens jeg ikke var der. For eksempel om han lå og sov i sengen sin.

Andre som har opplevd feberkramper og har tanker rundt dette?

Datteren min hadde feberkrampe en gang. Samme scenario som hos dere, mer eller mindre. Har lite kunnskap om feberkramper, men vet at det ser mer dramatisk ut for foreldre enn det er for barnet, og at så lenge man har dialog med amk, tilser at barnet ikke kan skade seg på noen måte, er det ikke farlig.
Husker jeg trodde datteren min kom til å dø, men det gikk helt fint. Hun var dog sliten og slapp i noen timer etter på, men var ikke særlig preget av hendelsen etter på.

Back
Topp