Feberkramper

Nettien

Elsker forumet
Jeg har en jente på 15 mnd som har hatt feberkramper 5 ganger siden mai`10. Blitt hentet av ambulanse og innlagt på sykehuset 3 av gangene... Føler det er ekstremt mye på kort tid, og har forstått det sånn at det er normalt at de barna som får feberkramper kun får det 1-2 ganger!? Krampene har hver gang kommet i forbindelse med feber, hun har tatt EEG for å utelukke epilepsi + andre prøver for å utelukke sjeldne metabolske stoffskiftesykdommer. Konklusjonen er altså feberkramper.... Er det noen andre her som opplever feberkramper om og om igjen???

Dytt...

ja her hadde han feberkramper 6 ganger på under et år. blei lagt inn vær gang og blei bevistløs i 45 min de sleit to av gangene til og få han til og puste igjen men det har gått bra. blei lagt i eeg og søvnap eeg men ikke noe tydet på epilipsi så vi vet ikke hva det har vært. men han har ikke hatt det på 1 år nå selvom han har hatt feber

Matheo har hatt kramper, men har aldri blitt innlagt. Har vært på legevakten, og blitt sendt hjem med beskjed om å gi paracet.
Ble litt skremt nå når jeg ser at alle andre har blitt innlagt...[8|]

ORIGINAL: **vimsa**

Eldstemann her hadde 5 feberkrampeanfall på 4 mndr.. ambulanse hver gang,og siste gangen luftambulanse....[&o]

Uff, var det en spesiell grunn for at det kom luftambulanse siste gangen?

ORIGINAL: *Frk.Mamma

ja her hadde han feberkramper 6 ganger på under et år. blei lagt inn vær gang og blei bevistløs i 45 min de sleit to av gangene til og få han til og puste igjen men det har gått bra. blei lagt i eeg og søvnap eeg men ikke noe tydet på epilipsi så vi vet ikke hva det har vært. men han har ikke hatt det på 1 år nå selvom han har hatt feber

Så fælt! Siste gangen fikk vi ikke helt kontakt med henne etterpå, og hun har fått metningsfall etter flere av dem. Er veldig interessert å vite hva dere gjør for å kunne "slappe av" om natten (hvis dere i det hele tatt får det). Er livredd for at hun skal få det uten at jeg merker det og sette oppkast i halsen mens hun er bevisstløs eller noe sånt. Vi kan ikke fortsette å sove på skift hvis vi skal fungere i hverdagen.

ORIGINAL: Nettien

ORIGINAL: *Frk.Mamma

Så fælt! Siste gangen fikk vi ikke helt kontakt med henne etterpå, og hun har fått metningsfall etter flere av dem. Er veldig interessert å vite hva dere gjør for å kunne "slappe av" om natten (hvis dere i det hele tatt får det). Er livredd for at hun skal få det uten at jeg merker det og sette oppkast i halsen mens hun er bevisstløs eller noe sånt. Vi kan ikke fortsette å sove på skift hvis vi skal fungere i hverdagen.

vi sover greit nå me det er pga han har vokst det fra seg trur de. pleier det når de blir 3-4 årså vi håper det men uansett når  han har feber da sover han mellom oss i senga for at vi skal være sikkre og vi er våkne vær 3-4 time for og ta feberen og vi forer på med paracet hele tiden. har fått beskjed og gi paracet vær 4 time hvis det går til 38 og mer bare for og unngp at den skal oppover da han har fått feberkramper på 38,2 to ganger så det vill de unngå da. vi har også stesolid vi skal gi hvis han går i krampe

Back
Topp