Feberkrampe

Munemor

Elsker forumet
Er det andre unger som har fått det?? Eller andre som har vert borti det på noen måte?

Tobias fikk det mandagskvelden, og vi blei innlagt til tirsdagen. Var veldig dramatisk for oss, og sliter skikkelig med tanken på å miste han etter det. Veit jo no at det ikkje er livsfarlig, men akkurat der og da trudde eg at vi hadde mistet han. Fikk heldigvis god hjelp, kom ikkje mindre enn tre ambulanser[:o]

Men iallefall...er det andre som har opplevd dette? Vil så gjerne høre kordan andre har taklet dette.

Huff høres forferdelig ut å oppleve altså!Sender dere en trøsteklem Bra dere fikk god hjelp da.

Aner du hvor høy feberen var da han fikk disse krampene eller?
Vi sliter også med feber om dagen,så er litt nyskjerrig bare.

ORIGINAL: scorpio

Huff høres forferdelig ut å oppleve altså!Sender dere en trøsteklem Bra dere fikk god hjelp da.

Aner du hvor høy feberen var da han fikk disse krampene eller?
Vi sliter også med feber om dagen,så er litt nyskjerrig bare.

Nei, skulle akkurat hente termometeret når krampene startet. Men når vi kom på sjulehuset hadde han 38.5, da var han kraftig nedkjølt og hadde fått 240 mg paracet.

Fikk beskjed av legen før vi reiste heim igjen at han ville gitt paracet ved 38 på dagtid og 38.5 på kvelden, men dette er jo fordi han allerede har hatt annfall og derfor har større sjangs til å få det igjen. (uff, håper det ALDRI skjer igjen!).

Men det har ikkje alltid meg kor høg feberen er, men at den stiger så fort at termometeret i hjernen (som ikkje er ferdig utvikla) ikkje får det med seg, og da kobler deler av hjernen ut.

Er du redd, så mål ofte, det kommer eg til å gjøre fremover.

ORIGINAL: lene78

har ikke opplevd det med eget barn, men i bhg.

Det er ille å se på ja! Du må bare passe på at han ikke får høy feber, og ta han ut i kulda om han blir for varm!

Dere får vel masse info om hva dere skal gjøre regner jeg med.

Sender en klem!

Jada, vi veit ka vi skal gjere.
Eg lurte egentlig meir på kordan folk har det sånn følelsesmessig etterpå eg..

Uff så ekkelt! Jeg forstår godt at det farer masse tanker i hodet ditt! Jeg har aldri opplevd det selv, men ei bekjent har, og hun synes det var guffent når sønnen fikk feber etterpå! -Men når hun så at det gikk bra, slappet hun mere av... Eneste jeg vet om feberkramper, er at gutter er mer utsatt, og at det ikke er noen mal for hvilken temp de får krampene i...

Godt det gikk bra, sender dere maaaaaaaaaaaaaaaaasse godbedringsklemmer!

Uff, det hørtes ikke noe bra ut. Klem til dere.

ORIGINAL: Iroim

Uff, det hørtes ikke noe bra ut. Klem til dere.

Back
Topp