Feberkrampe?

***COLA***

Elsker forumet
Kossen e feberkrampene egentlig?
Å ka gjere eg visst mini får da?

Han har feber no å då svirre alt rundt inni håve mitt! begynne å tenka på alt!

Ja han har aldri hatt da... så eg berre tenkte kossen merke eg da å litt sånn ka e best å gjera te eg får hjelp... visst du skjønne?
Best å vær føre var!

han begybnner å riste...
ta av alt av klær å kjøl han ned, i ett vindu eller gå ut med han.
ring lege og evt 113

Så han riste... men e da sånn at du merke dei blir vekke? at augene rulle å andre skumle greie?

Tenkte på ditta i heila natt[:o]

Min har hatt det flere ganger. Første gang ble jeg skikkelig redd. Fikk ikke kontakt med han eller noe som helst. Han rista og skalv. Ringte legevakta. Fikk beskjed om å vete et håndkle med kroppstemperet vann og surra han inn i det. IKKE kaldt vann. Så skulle jeg finne ullklær å kle han i og komme med en gang. Han hadde 41 i feber da. Den hadde steget rimelig hurtig.

Fikk beskjed om at det kunne hende han fikk det flere ganger, og da skulle jeg gi paracet og pakke han inn i vått håndkle igjen. Det skulle vanligvis holde, men om det ikke ga seg fort så skal man ringe legen igjen.

Han har hatt det to ganger etterpå, men da har vi ikke trengt legen. Men det er ordentlig ubehagelig...

ORIGINAL: ¤Woolfmother¤

Min har hatt det flere ganger. Første gang ble jeg skikkelig redd. Fikk ikke kontakt med han eller noe som helst. Han rista og skalv. Ringte legevakta. Fikk beskjed om å vete et håndkle med kroppstemperet vann og surra han inn i det. IKKE kaldt vann. Så skulle jeg finne ullklær å kle han i og komme med en gang. Han hadde 41 i feber da. Den hadde steget rimelig hurtig.

Fikk beskjed om at det kunne hende han fikk det flere ganger, og da skulle jeg gi paracet og pakke han inn i vått håndkle igjen. Det skulle vanligvis holde, men om det ikke ga seg fort så skal man ringe legen igjen.

Han har hatt det to ganger etterpå, men da har vi ikke trengt legen. Men det er ordentlig ubehagelig...

Uff så skummelt!

Litt grett å veta ka ein ska gjera! [:D]

Matheo rister ikke mye når han har febekamper, han rykker til. Og spenner alle muskler i hele kroppen. Bli blå på leppene.
Sist han hadde det hadde var tempen 41,5. Skremmende høyt, og det var med paracet i kroppen...

Jeg fikk beskjed om å gi paracet stikkpille øyeblikkelig, og komme meg til legevakt med en gang.

Søsteren min hadde det som lita..

Om de får feberkramper skal de legges i stabilt sideleie. Åpne alt av vinduer og få ned tempen. Samtidig må du ringe 113, så dere kan komme opp på sykehuset for en sjekk.

Om de har fått det en gang vil man få en resept på krampestillende som en liggende hjemme eller har med seg på tur. Legen forklarer hvordan den tas. mener det var halv etter et vist ant. min, og om det ikke ga seg var det resten etter et vist ant. minutt.

Da Robin hadde feberkramper fant jeg han bevisstløs i senga mens han lå og hiksta fordi han ikke fikk puste ordentlig,og med kramper og blåe lepper.Fikk ikke kontkat med han og måtte ringe 113.Jeg måtte kle av ham og ta han ut så kroppen fikk kjølt seg ned men jeg venta på ambulansen.
Feberkramper er helt ufarlig,men vanvittig skremmende mens det står på[&:]
Det er også arvelig fikk vi beskjed om,gubben hadde det da han var liten,så jeg går på nåler hver gang minsten har feber.Vi har fått Stesolid som vi har liggende dersom noen av gutta får feberkramper igjen.

Back
Topp