• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Feberhjelp!

MammatilKevin

Forelsket i forumet
Målte guttungen til 40,2 rett før 18, ga han paracet.. Snakket med legevakten å de sa at feberen skal ha gått ned minst 0,5 grader etter en time, nå er det ca 1t og 20 min siden eg ga han febernedsettende og et målte han til 39,8........ Burde eg ta kontakt igjen? [8|]

Är det första dagen han har feber? Isåfall hade jag nog tagit det ganska lugnt så länge febern gått ner lite med paracet. Febern brukar va som högst på kvällen för o sedan sjunka under natten o på morgonen är den som lägst. Badda honom ofta med handukar över hela kroppen som du blöter i ljummet vatten, ge massa vatten o se till att han inte har för mycket kläder på sig så har febern säkert sjunkit till imorrn bitti.

Nei, det er tredje dagen han har feber, har stege meir for hver dag som går....
ORIGINAL: Aily

Är det första dagen han har feber? Isåfall hade jag nog tagit det ganska lugnt så länge febern gått ner lite med paracet. Febern brukar va som högst på kvällen för o sedan sjunka under natten o på morgonen är den som lägst. Badda honom ofta med handukar över hela kroppen som du blöter i ljummet vatten, ge massa vatten o se till att han inte har för mycket kläder på sig så har febern säkert sjunkit till imorrn bitti.

da hadde nok jeg kontaktet lege! god bedring til gutten din! [:)]

ORIGINAL: MammatilKevin

Nei, det er tredje dagen han har feber, har stege meir for hver dag som går....
ORIGINAL: Aily

Då hade jag nog ringt igen. Speciellt när febern bara stigit, kan ju vara en infektion i kroppen när de har feber så länge som stiger. Hade nog ordnat med en tid till läkaren imorgon iallafall.

jeg hadde gått til lege ja! er nok behov for medisiner, du kjenner ditt barn best, gå etter magefølelse. Jeg var til lege med min minste i dag , påbegynt pencillinkur nr. 2. han hadde ikke feber men merket på oppførsel og gråting at det var noe som ikke stemte.

Back
Topp