Feber...

Grete71

Forumet er livet
Når kontakter dere lege når smårollingene har feber? Vetle begynte å bli uggen tirsdag kveld, og i går hadde han rett over 39 i feber og var slakk og sov masse. Og hverken spiste eller drakk! Er ikke snufsete eller hoster - så jeg har en mistanke om at det er tennene som er på vei... Som jeg har ventet på i 3 måneder!!!!

Han har også alltid hatt treg mage, men nå har jeg ikke gitt lactulose på flere dager, men han bæsjer som bare det!

Virker i mye bedre form i dag, leker i lekegrinda og promper.... [:)]

Det er nok tenner som er på vei! De bæsjer ofte mer da også![;)]

Så lenge han har våte bleier og ikke er helt vekke, trenger du ikke kontakte lege ved feber før de er på 3. dagen[;)]

Vi tok en tur på legevakta, vi... Da var tempen 39,5.... Og siden han ikke drikker noe særlig, ville de ha en sjekk. En koselig, ung dame-lege tok imot oss, stod og ventet for vi var litt sene... Tar tid å kle på ungen, stappe han i bilen og komme seg avgårde på 10 minutter!

Alle leger sier jo at feber og slikt ikke har sammenheng med tenner, men det er vel fordi de ikke har noen konkrete "bevis" på dette.... Hun lyttet på ham, fant ingenting. Kikket ham i ørene (det samme som legen gjorde på tirsdag på 6mnd kontroll. Han sa han var litt rød.), og sa han var rød, litt ekstra på det ene øret. Siden han hadde hatt dette tidligere, ga hun antibiotika.

Blir beroliget av å snakke med en lege, enten vi får medisiner eller ikke! Hun sa også at feber er en "god" ting, for da jobber kroppen mot noe "uhumskheter". Og om feberen er 38 eller nærmer seg 40 har ingenting å si. Og så lenge han har våte bleier, er det fint. De gjør ikke noe før det har gått over 12 timer uten våt bleie.

Vi klarte å lure i ham en skål med tynn grøt, så han får jo i seg litt væske da. Og tempen hadde gått ned fra 39,3 til 38,3 på et par timer. Og humøret hans steg til nesten det normale, dvs prrrrrbrrr og dype grrrrrr'e lyder som ikke engang mor får til.. [:)]

Greit å få sett hva det er hos en lege.
Håper han blir helt frisk nå.

God bedring videre
klem

Ja håper også det.... Føler meg nesten "pysete" siden det nå er 3.gang vi er på legevakten, men blir så mye roligere etterpå.... [:)] slik er det vel å være "førstegangsmor".....??!!! [8D]

jeg flyr til legen nesten for ingenting...  ungene mine virker utrolig dårlige også når jeg kommer til legen er de like friske og raske[:)]
men som legene pleier å si så er det bedre med engang for mye enn for lite!!!!

Godt Vetle er bedre nå da!! [:D]

Jeg synes også at det er trygt å i allefall ha snakka med en lege, da er man på
en sikre siden føler jeg.

Julian hadde 38,5 i feber med hoste og slim i 5 dager, men han spiste og drakk godt,
så da syntes ikke legen at jeg trengte komme med ham. Skulle komme viss feber steg eller
han slutta å drikke!

Men synes det er greit å ha snakka med legen uansett jeg![:)]
Litt hønemor må man være![;)]

ORIGINAL: mamma21

jeg flyr til legen nesten for ingenting...  ungene mine virker utrolig dårlige også når jeg kommer til legen er de like friske og raske[:)]
men som legene pleier å si så er det bedre med engang for mye enn for lite!!!!

Det er jo sant... Hadde nok ikke tilgitt meg selv hvis han er dårligere i morgen, og jeg ikke hadde gjort noe i dag... Men tror det går rette veien.. [:)] nå sover han i bare bleia, slik at han ikke skal bli for varm. Men har dyne! Og så bekymrer jeg meg jo SELVFØLGELIG om jeg har for lite klær på.... Skal ikke være lett, nei!!!

ORIGINAL: buster

Julian hadde 38,5 i feber med hoste og slim i 5 dager, men han spiste og drakk godt,
så da syntes ikke legen at jeg trengte komme med ham. Skulle komme viss feber steg eller
han slutta å drikke!

Legen jeg var hos, sa at de egentlig ikke regnet feber før 38 gr., så nå når han bare hadde 38,3 ble jeg MYE roligere.

ORIGINAL: Grete71

ORIGINAL: buster

han slutta å drikke!

Legen jeg var hos, sa at de egentlig ikke regnet feber før 38 gr., så nå når han bare hadde 38,3 ble jeg MYE roligere.

Det er godt!! [:D][:D]
Ikke tenk på om han fryser, ta heller ett tynt teppe på han!! Gjorde jeg når Julian hadde feber! [:D] Og så kjente jeg jo på han om han var varm/kald av og til!!

God bedring til lille gullet da!!![:D]

Takk [:D]

Har prøvd både med teppe og dyne, og lagt det godt over brystet, men han klarer ALLTID å skyve det ned... Sååååå kaldt er det ikke på soverommet heller, da... Er nok bare litt usikker av meg... [:)]

Er nok bare slik vi er vi hønemammaene!! [:D]
Kan ikke få gjort det godt nok for småttisene!![:D]

De har det nok som plommen i egget alle so en tenker jeg!![:)]

Jaaaaaa... [:D] Regner med han våkner og gir beskjed dersom han er misfornøyd! [:D]

Pleier å si fra så det merkes når det er noe de ikke er helt fornøyd med ja!![;)]

Så er det opp til oss å finne ut hva!! hehe..

Gleder meg til han begynner å snakke.... [:)]

Jeg fikk råd om å kontakte fastlegen etter 3dager med feber.. og gjorde det[:)]

Back
Topp