Feber

Fru+2

Forumet er livet
Christian har vært hjemme fra barnehagen i dag. Han hadde 39,2 i feber.
Har ligget på sofaen i helle dag, ikke spist noe, har drikket noen.
Han har fått febernedsettene og den senker feber litt.
Han har lagt seg nå,men var inne hos han nå. og han er helt gjennom våt av svette er det normalt hos barn?
Ble litt skremt nå.

Så leit at Christian er syk... god bedring til lille-sjarmøren din!
Når det gjelder feber hos barn, så er det meste normalt....
Det viktigste er å få i han drikke, gi han det han vil, det viktigste er at han får i seg veske.
Små barn reagerer veldig forkjellig på feber. Lotte f.eks. blir ganske så slagen av litt feber.
Eldste- og mellostejenta tåler feberen godt, og må litt over 40 grader før de blir satt ut.

Følg bare med allmenntilstanden hans, altså om han virker sløv, at han er vanskelig å få kontakt med osv. Da ville jeg tatt kontakt med lege.

Ville bare kommentere en liten ting som Sanders mamma sa...
Selv om ikke febernedsettende ikke funker noe særlig, betyr ikke det dermed at det er skummelt.
Bare kroppens måte å si at den trenger "høy temperatur" for å bekjempe infeksjonen/bakteriene.[:)]
Det viktigste er å følge med allmenntilstanden.

Selv har vi flere ganger sittet å fulgt med jentene våre når de har sovet, fordi de hadde godt over 40 i feber, men så lenge de ikke var helt "out there" gjorde vi ikke noe. Satt liksom våkne mest for å roe oss selv litt ned.[:D] Man blir jo litt skremt når de små får høy feber og når febernedsettende ikke virker.
Normalt anbefales det at man tar kontakt med lege dersom feberen ikke har gitt seg etter 3 dager.

Takk for rådene jenter
huff ikke morro når de er syke.Får håpe feberen synker i løpet av natta
Men er det vanelig at de svetter? Har ikke vært borte i det før.

Johanna svetter masse når hun har feber, særlig når hun sover. Tror det er helt normalt - er vel bare at kroppen jobber for å kvitte seg med infeksjonen/basillene/hva det nå er som plager dem...

Raphael svetter også når vi legger han med feber...[8D] Helt klissvåt innimellom....[&:] God bedring til gullgutten[:)]

Ofte ser jeg at barna svetter når feberen er på retur - så her har det vært positivt at de svetter. Det er altså ganske vanlig at de svetter. God bedring til gutten din[:)]

Håper Chr er bedre i dag.

Feber er ikke farlig om den går ned ved febernedsettende var beskjeden vi fikk de E var innlagt.
Svette ved feber er posivit, da svetter de lissom feberen ut.

Prøv å få i han mye drikke da, det er viktig når han svetter.Mat er det ikke så farlig med.

Takk for alle hilsene.
Christian er bedre i dag feberen har gått ned til 38.
Vil fortsatt ikke ha noe mat og drikker heller ikke så mye,
Så er veldig mamma gutt i dag.Er en liten tur på jobben så han koser seg oppe hos mormor nå. (Jobben er hjemme hos foreldrene mine så er ikke så langt unna)

Maja har også hatt feber de siste dagene. hun har fått saft, juice og vann for å få i seg nok væske. Håper Christian blir bedre snart! Tror det er normalt at de svetter når de har feber!

God bedring!

Jeg husker at jeg og brødrene mine ofte svettet mye da vi hadde feber da vi var små, og jeg husker også at folk sa at vi svettet ut feberen (uten å kle oss for mye selvsagt).

God bedring til gutten din!

Back
Topp