Feber

Minime2411

Glad i forumet
Novemberlykke 2016
Hvordan er det når man har feber og er gravid? Hva er værst for baby? Feber eller paracet? Dersom feber er værst, hvor går grensa?
 
Paracet kan du ta som gravid, men ikke Ibux. Alt med måte såklart, jeg ville ringt til legevakten og spurt om råd hvis jeg var deg :) husker ikke helt hvor mye man skal/kan ta, men de har fornuftige ting å komme med fra legevakten på tlf synes jeg <3 god bedring!
 
Feber er verst. Hørt flere jordmødre som blir oppgitt av gravide som skal være så "flinke" å ikke ta noe som gravid og heller går med høy feber som utgjør en vesentlig større risiko for mini enn å ta Paracet.
 
Høyeste jeg målte tempen var 37,9, så da tok jeg ikke noe. Tenkte å ringe lege om det bikka 38. Nå kjennes det ut som det begynner smått å gå riktig vei.
 
Høyeste jeg målte tempen var 37,9, så da tok jeg ikke noe. Tenkte å ringe lege om det bikka 38. Nå kjennes det ut som det begynner smått å gå riktig vei.

Mener å huske å ha lest at dersom det bikker 38 bør man ta Paracet for å skåne babyen for temperaturøkningen. Ring legevakten dersom du er usikker. Det skader ikke med en telefon for mye<3 God bedring
 
Back
Topp