Feber

mrs.g

Glad i forumet
I dag (4+0) har jeg følt meg litt sliten, spesielt fra ettermiddagen og utover. Er litt uvel uten å være skikkelig kvalm, får ikke i meg noe mat (maten bare vokser i munnen). Plutselig ble jeg så frossen, målte temperaturen og den var 38,5. Morgentemperaturen min var 37 (har ikke helt lagt bort tempinga som jeg drev med som prøver).

Men greia er at jeg føler meg ikke noe influensasyk eller forkjøla, det er kun feber og generell uvelhet liksom.

Er det vanlig å få feber rundt IKM, eller har det ikke noe med det å gjøre?

I dag (4+0) har jeg følt meg litt sliten, spesielt fra ettermiddagen og utover. Er litt uvel uten å være skikkelig kvalm, får ikke i meg noe mat (maten bare vokser i munnen). Plutselig ble jeg så frossen, målte temperaturen og den var 38,5. Morgentemperaturen min var 37 (har ikke helt lagt bort tempinga som jeg drev med som prøver).

Men greia er at jeg føler meg ikke noe influensasyk eller forkjøla, det er kun feber og generell uvelhet liksom.

Er det vanlig å få feber rundt IKM, eller har det ikke noe med det å gjøre?

nei er egentlig ikke normalt å få feber rundt IKM.
jeg ville faktisk ha forhørt meg med legevakten... 116117...

nei er egentlig ikke normalt å få feber rundt IKM.
jeg ville faktisk ha forhørt meg med legevakten... 116117...
Oj, såpass! Er ikke det litt ekstremt da? Kan det være farlig?

å snakke med legevakt... nei ikke farlig 116117 er det nasjonale legevaktsnummeret ;-) ;-)
Tenkte ikke på at det var farlig å ringe, altså :-) Jeg tenkte på om det kunne være farlig for embryoet at jeg har feber.

Tenkte ikke på at det var farlig å ringe, altså :) Jeg tenkte på om det kunne være farlig for embryoet at jeg har feber.
sånn sett nja, både og...
jeg ble sykemeldt med en gang når jeg fikk feber i første svangerskapet mitt. Jeg hadde kikhoste men hadde ikke feber mer enn hva du hadde, men legen valgte å sykemelde meg bare for å være føre var.

Tenkte ikke på at det var farlig å ringe, altså :-) Jeg tenkte på om det kunne være farlig for embryoet at jeg har feber.
Du trenger ikke ringe legevakten pga feber så lenge du ikke føler deg usikker. Høy feber er ikke bra for babyen, så det er anbefalt å ta paracetamol regelmessig for å holde temperaturen stabil :) spesielt ved temp over 39

Jeg ringte legevakta og fikk beskjed om å ta Paracet, og hvis ikke tempen gikk ned skulle jeg kontakte dem igjen.

Back
Topp