Feber!

Har ikke så mye erfaring med det dessverre, men hvor høy er den da? Mini her hadde litt over 38 etter vaksinene, men ga ingenting da.
 
Har ikke hatt på minste heldigvis. På eldste har han vel fått en gang, når han rundet 40. Da ringte jeg legevakta.
De har vel feber fordi kroppen jobber med å bli kvitt noe dritt....:(
 
Har ikke hatt på minste heldigvis. På eldste har han vel fått en gang, når han rundet 40. Da ringte jeg legevakta.
De har vel feber fordi kroppen jobber med å bli kvitt noe dritt....:(

Ja med mine eldste kler eg av de og venter lengst mulig med å gi febernedsettende så lenge formen tilsier det. Her har eldste hatt 40,0 og forsatt sprang og hoppa. Då var det å kle av klær og la kalde kluter. Så jeg er veldig fan for at kroppen ved feber skal ordne opp sjølv sålenge formen er fin nok til det :) Men aldri hatt feber på de så små, så lurte litt på om det var noe annet enn de eldste med å vente m og gi :)
 
Har ikke så mye erfaring med det dessverre, men hvor høy er den da? Mini her hadde litt over 38 etter vaksinene, men ga ingenting da.

Den låg på 38,9, men fikk kledd av å slappet av så nå er den 38,5 så den stiger jo ikke og plager han ikke så vi har ikke gidd febernedsettende idag :)
 
Har aldri gitt babyen min paracet. Hadde nok gitt det om den nærmet seg 40. Feber er jo der faktisk til hjelp for å bli fortere frisk. Om man tar paracet utsetter man bare sykeperioden.. Men babyen skal jo ikke ha det vondt :) om hun tydelig hadde hatt det vondt hadde jeg nok gitt paracet.
 
Helsesøster sier 39 så skal man gi. Pga man ikke vet om babyen kan få feberkramper.
 
Jeg ville vurdert formen og om feberen går ned med andre tiltak, som å kle av og kalde kluter, hadde ikke feberen gått ned og dårlig allmenn tilstand hadde jeg gitt parcet...
 
Alle må vurdere sitt eget barn selvfølgelig. Regner med ingen gir smertestillende med lett hjerte..
 
Hun har kun hatt feber en gang og det var etter vaksina. Da var den over 38 og ga henne en da sånn at hun skulle få sove om natta.
 
Ser ann allmenntilstanden mest. Linnea har ikke hatt noe feber enda.
Men er barnet slapp, utilpass, ikke spiser osv gir jeg uansett om tempen viser 38 eller 40.
 
Jeg gir alltid paracet over 39 i feber, for jeg er redd for feberkramper :( Under 39 ser jeg an formen.
 
Bank i bordet lillegutt har ikke hatt feber enda ser an feberen og allmenntilstanden
 
Back
Topp