Feber

ønskeråblimammatil4

Forumet er livet
Julibarna2014
Maiblomstene 2017
Sommerfuglene 2017
Noen av deres små som har hatt feber? Hva gjorde dere og ga dere paracet ? Var dere hos lege ? Mitt lillegull har feber fra i går:(
 
Mi har også feber. Målte den til 39,1 i kveld. Gir ikke noe så lenge hun sover og spiser normalt. Kroppen har best av å rydde opp selv. Dersom hun blir urolig og gråter mye ville jeg gitt en. Mener man kan vente tre dager med feber før man oppsøker lege, dersom barnets almenntilstand er bra. Jeg har googlet litt for jeg la merke til at fontanellen ikke var nedsunket som vanlig. Skulle nok aldri googlet for da blir man selvfølgelig skremt. Noen som vet om det er vanlig at den "forsvinner" ved feber?
 
Min har hatt MYE feber.
Her har vi vært hos legen når allmentilstand var veldig dårlig, når vi ikke kjente han igjen på oppførsel, når feberen var på 4 dagen osv.
Om feberen ikke blir så velidig høy, og du får i han mat (væske er viktigst) kan du nok se an i 3 dager :)
Feber er en naturlig reaksjon, og kroppen trenger å få jobbe litt med den også.
Her har vi gitt paracet når han er plagt, ikke ene alene pga termometere sier det er feber.. :)
 
Min lille hadde feber ifm ørebetennelse. Ga paracet både pga feber og som smertestillende når han skulle sove på kvelden, ellers kun hvis han var plaget. Har gitt selv om feber ikke var så høy, pga plager/ smerter - men da ga jeg mindre stikkpille (dvs. for lavere alder/vekt).
 
Hær hade hon feber. 3 dagen ringde eg legen pga hon kasta upp och Blev slapp feber var øver 39,4 Even om hon fikk paracet. Viste seg vara ørenetennelse stakkars liten de som e så vont,
 
Min hadde feber like før tanna brøt gjennom. Han sov mye, jeg gir ikke paracet med mindre han har mye ubehag. Feberen er der av en grunn. :)
 
Back
Topp