Feber

Stjernestøv

Glad i forumet
Juli13-jentene
Lillegutt har hatt feber i hele dag, og jeg syns jeg har lest overalt på nett at da skal man ringe lege. Da jeg ringte legesenteret fikk jeg bare beskjed om å gi paracet, passe på at han fikk mye melk og heller ta kontakt igjen hvis han ikke var bedre etter tre dager.
Er det ikke sånn at man skal ta det alvorlig når så små barn har feber? Syns ikke noe særlig om det, skulle mye heller vært syk selv :(

Vi fikk beskjed på legekontoret at de alltid skulle undersøkes av lege ved feber, frem til de er tre måneder...

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vi fikk beskjed på legekontoret at de alltid skulle undersøkes av lege ved feber, frem til de er tre måneder...

Samme sa helsesøster til oss.

----------------------------
Fødte en gutt 20. juli ❤

Så rart. Syns det er litt dårlig at jeg ikke fikk beskjed om å komme da.. Nå var jeg ikke så masete på at jeg ville ha legesjekk heller, men jeg tenkte jo at det de sa var greit. Får se an til i morgen, hvis ikke han er bedre spørs det nok om jeg vil la han ha det sånn uten legesjekk..

Jeg lurte også veldig på dette... Fikk høre (av en jeg kjenner som er turnuslege) at det er viktigst de 6 første ukene. Deretter sa denne personen at det er ok å se det an 2-3 dager så lenge den ikke overstiger 39 grader.

Er det en åpenbar grunn til feberen, eller? Feks forkjølelse el.l? Da er det jo mest sannsynlig ikke farlig i så fall.

Men, de bør jo ta deg inn hvis du er veldig bekymra da! Var sjøl hos fastlegen med mini bare i grenseland til feber, for jeg uroet meg sånn... :-/ God bedring til din lille :-)

Jeg lurte også veldig på dette... Fikk høre (av en jeg kjenner som er turnuslege) at det er viktigst de 6 første ukene. Deretter sa denne personen at det er ok å se det an 2-3 dager så lenge den ikke overstiger 39 grader.

Er det en åpenbar grunn til feberen, eller? Feks forkjølelse el.l? Da er det jo mest sannsynlig ikke farlig i så fall.

Men, de bør jo ta deg inn hvis du er veldig bekymra da! Var sjøl hos fastlegen med mini bare i grenseland til feber, for jeg uroet meg sånn... :-/ God bedring til din lille :-)
Han har over 39 før jeg gir paracet, og det sa jeg da jeg ringte. Regner jo med at de vet hva de prater om når de jobber der og da. Han virker liksom ikke forkjøla heller nei. Er ikke spesielt tett, nyser som vanlig bare.. er det samme i morgen ringer jeg nok på nytt. Man blir fort bekymra for dissa små!
Tusen takk:-)

Fikk og høre under tre måneder så skulle det sjekkes av lege.men har vel hørt om flere som ikke legene tar inn likevel.at man ser det an..

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Fikk og høre under tre måneder så skulle det sjekkes av lege.men har vel hørt om flere som ikke legene tar inn likevel.at man ser det an..

Fikk og høre at babyer under tre måneder så skulle det sjekkes av lege.men har vel hørt om flere som ikke legene tar inn likevel.at man ser det an..

Fikk og høre at babyer under tre måneder så skulle det sjekkes av lege.men har vel hørt om flere som ikke legene tar inn likevel.at man ser det an..

Han har ikke like høy feber i dag, så jeg regner med at det går seg til:-) de vet vel hva de snakker om når de jobber på legesenter:-)

Back
Topp