Feber?

Peachykeen

Elsker forumet
Påskeliljene 2022 ❤️
Lille har vært smågrinete og trøttere enn vanlig (men har ikke fått sove) de siste dagene. Målte henne og temp viste 38,6. Hun er tre mnd idag. Det er jo varmt i været så kan jo ha en sammenheng med det, eller er hun syk? Ville dere gjort noe? Kontakte lege evt når?

Vet ikke helt hva jeg ville gjort jeg.. Har vel hørt at hvis barn under tre måneder får feber skal de sees på av lege... Hvis du er usikker går det jo an å ringe på legevakta og snakke med dem der... Har fått god hjelp over telefon flere ganger uten å måtte dra inn... :)

Jeg hadde ringt legen :) spør om de vil ha henne inn på sjekk eller om du skal se det an. Jeg har allerede ringt to ganger (legen og legevakta) pga feber og kraftig hoste(vi mistenkte rs, gikk heldigvis over uten å forverre seg), bedre å ringe å spørre når en er usikker enn å vente for lenge hvis det er noe alvorlig :) lykke til!

Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite hvis du er usikker:-) ville passet på at hun fikk i seg drikke og sett Ann feberen. Kan jo gi en paracet hvis allmentilstanden er nedsatt og for å dempe feberen. God bedring til den lille :-)

God bedring til den lille ja, det glemte jeg jo helt å si!

Ringte Barneklinikken, de sa vi måtte ringe legevakten. Ringte legevakten som sa vi måtte komme inn der eller BK. Sitter nå på BK og venter på å ta blodprøver. Heldigvis ikke så mange i kø.

Ringte Barneklinikken, de sa vi måtte ringe legevakten. Ringte legevakten som sa vi måtte komme inn der eller BK. Sitter nå på BK og venter på å ta blodprøver. Heldigvis ikke så mange i kø.
Lykke til og god bedring til lille<3

Sendt fra telefonen min! <3Appen<3

God bedring til lille!

* æpp'n *

lykke til!

39,5 i feber og halsinfeksjon. Nå er vi hjemme igjen med åpen retur. Greit å få sjekke opp i det. :-)

Tusen takk. Hun hoster og gulper. De sa jeg skulle få i emne mye væske. Ville dere gitt vann? Fullammer..

På en forelesning på skolen ( lege og jordmor) sa det skulle være nok med bare melk ved feber/ sykdom,men hvis de spiste lite og fikk i seg for lite væske kunne man gi litt vann. Kanskje noen her med erfaring ?

Se etter om bleiene er våte, for er de det får hun i seg nok veske.. ville nok ammet, det er jo antistoffer i melken :)

Jeg har hørt at barn som fullammes ikke kam bli dehydrerte, så om det stemmer trenger du ikke vann

Back
Topp