Feber...

LuringNr3

Gift med forumet
Guttungen satt på gulvet og lekte idag, da han plutselig begynte å skrike. Tok ham opp på armen for å trøste ham og da sovnet han. Klokka var litt over 17, så det var jo litt vel tidlig å legge ham... Han begynte å bli kjempevarm, så vi tok tempen på ham. Da hadde han 39,4 i feber, så vi gav ham en Paracet. Han sov og sov og ble varmere og varmere. Men feberen gikk ikke over 39,5. Jeg la ham i bare bleia i senga og tok opp vinduet. Så nå ligger han der med helseteppe på seg. Var nettopp oppe og tok tempen igjen, da var den 38,8. 
Bør jeg gi en Paracet til? Er det veldig høy feber?

Är helt normal temperatur det vid feber hos de små. Små barn får lätt hög feber när de väl får feber. Dessutom är 38.8 ganska bra för o va taget på kvällstid, tempen stiger alltid mot kvällen för att sen till morgonen sjunka igen. Så eftersom han hade 38.8 nu ikväll så kan det mycket väl hända att han är nästintill feberfri imorgonbitti :) Tror inte du behöver ge honom en till paracet inatt(så länge inte febern stiger massa, vilket den troligtvis inte gör) Men det bästa är faktiskt att febern får gå ur av sig själv, så länge det håller sig under 40 grader iallafall. Får han runt 40 så hade jag gett paracet igen. Är bra att du klätt av honom o så, det hjälper till på febern, sen ge massa vätska o blöt gärna en handduk i ljummet vatten o badda över kroppen då o då så ska du se att febern är borta snart :)

Jeg ville gitt en til, er vel hver 6 time de kan få( varierer på dosering og vekt) men med mitt barn har jeg fått beskjed om 6t, bedre for barnet å få litt skikkelig søvn og ikke plages med feber.

Back
Topp