Feber

anmo

Betatt av forumet
Hva må tempen være på de små for at det skal være feber?
Er 37,6 feber?

Når tempen stiger til 38 eller over skal ihvertfall de under 3 mnd sjekkes av lege.

Min fikk 38,7 og ble da sjekket på sykehus for sikkerhets skyld.

Ble aldri farlig her da, men alt er så smått på dem så kan utvikle seg raskt.

over 38 er feber

Etter definisjonen er over 38 grader feber.

Men de små er så forskjellige. De kan ha høy feber og ha det greit, og de kan være feberfrie og være veldig syke..

Så allmenntilstanden, altså hvordan barnet er ellers ift mat, tiss, bæsj, tilfredshet, og ikke minst hvordan du som mor oppfatter at barnet ditt har det, er en mye bedre indikasjon på om barnet er sykt eller ikke.

Har du mistanke om at noe ikke er som det skal, hør med lege likevel selv om tempen ikke oppfyller "feber-kriteriet" [:)]

over 38 er feber men sjekk om 45 min om den har steget mye og se an almentilstanden 

jeg fik beskjed om at vi skulle gi stikkepille når den var 39. ahhh vi får jo så mange forskjellige info.
minien hadde feber igår. 38,6 pga vaksine.hu var kjempe dårlig..da ble det stikkpille.

ORIGINAL: frøken Andersen*

HS her sa med tanke på vaksina at vi skulle gi stikkpille når den var 38,5 eller mer.

Feber er tempratur etter 38. Man skal se an allmentilstanden, men det er helt riktig at det ikke anbefales å gi paracet før barnet har 39 i tempratur. Dersom barnet har hatt feber-kramper tidligere anbefales det å gi paracet etter 38,5.

http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad/feber-og-smerter/feber-hos-barn

feber er jo en av kroppens forsvarmekanismer. Jeg er iallefall veldig resktrektiv med å gi paracet. Hvorfor gi paracet om ungen ikke er plaget? Over 39 grader hadde jeg kanskje vurdert det. Barn tåler jo feber bedre enn voksne.

Back
Topp