Feber..

Hepe

Gift med forumet
Sensommerbarna 2016
Februarlykke 2022❄️
Sivert har fått feber for første gang....

Jeg har målt den flere ganger... først var den på:
1: 38.5,
2: 39
3: 38,5
4: 38,7,deretter ga jeg han en paracett,ventet en halv time,så ble den 38,1...

Hvis han er syk med noe, så hjelper paraceten ikke ved det,bare senker temperaturen.
Har hørt de kan få feber når de venter tenner? Men hadde ikke feber sist han fikk de første...
Så hva tror dere?

Han har ikke hatt noen sykdom før nå, hvis det er det?

Skal egentlig ikke gi paracet før feberen bikker 39.

Kan godt mulig være tenner, men vi gi aldri paracet før den bikker 39[:)]

EDIT: NÅ SER JEG FEBEREN HAR VÆRT 39 [:D]

ORIGINAL: *LilleVinkel*

Hallo? Det kommer jo litt ann på barnets allmenntidstand også[;)] Selv blir jeg sengeliggende ved feber på 38,0!! Så alt handler ikke om temperatur. Viser barnet ubehag gir man paracet! Når mini var innlagt med rs fikk han paracet uten feber!

Kan være tenner, men kan og være f.eks fjerde barnesykdom e.l. Feber kan komme av så mangt[:)] Så lenge han spiser godt ville jeg nok tatt det rolig[;)] Håper han snart blir frisk igjen!

ORIGINAL: metherese

Hallo? Det kommer jo litt ann på barnets allmenntidstand også[;)] Selv blir jeg sengeliggende ved feber på 38,0!! Så alt handler ikke om temperatur. Viser barnet ubehag gir man paracet! Når mini var innlagt med rs fikk han paracet uten feber!

Kan være tenner, men kan og være f.eks fjerde barnesykdom e.l. Feber kan komme av så mangt[:)] Så lenge han spiser godt ville jeg nok tatt det rolig[;)] Håper han snart blir frisk igjen!

Sant så sant, bare legevakta som sa det til oss [8D] Så lenge feberen ikke var høy skulle han ikke ha.
MEN VI GA. Og han hadde alvorlig ørebetennelse stakkars[:(]

ORIGINAL: metherese

Sant så sant, bare legevakta som sa det til oss [8D] Så lenge feberen ikke var høy skulle han ikke ha.
MEN VI GA. Og han hadde alvorlig ørebetennelse stakkars[:(]

MErkelig lege![;)] De trenger ikke paracet før feber er over 39 grader, det er en ting...men om de har ubehag så så klart gir man om den så bare er 38 eller lavere for den del[:D] Blir feil av legen å si at man ikke skal gi før[:)]

Var hos legen, tenkte bedre å gå enn ikke,er jo gratis og[;)] Hun kikket litt over han,fikk ikke kikket skikkeligt inn i halsen...
Hun sa hvis han ble dårliger å slik,så måtte vi ta kontakt igjen..

Han har jo fått to tenner,og da var det nesten ingenting,var bar elitt sutrete for at det klødde ,men ikke feber!
Men hvis det er de nye tennene nå, hvor lenge varer feberen?

Feberen har vært litt opp og ned,men nå før jeg la han,begynte han å grine voldsomt,er ikke likt han,og feberen var 39,1...er det vanligt med tenner?? Er og veldig varm i kroppen...

Back
Topp