feber, varm og kald... *oppdatert*

LitenSpire

Glad i forumet
Januarskatter 2015
snuppa er blitt sjuk igjen...

forrige uke hadde ho feber ons, tor og fre og eg ringte legen for å få time for en sjekk siden ho klagde på halsen og holdt seg til ørene. Men svaret eg fikk var at eg skulle gi ho nesespray og ringe igjen på mandagen hvis ho hadde feber enda...

ho blei feberfri, men i går hadde ho over 39 i feber, og i dag har ho hatt 39,9 i feber... så fikk time til lege og ho har ørebetennelse og halsbetennelse... ikke noe kjekt!!!

hvertfall ikke noe kjekt med den høge feberen, syns nesten det er litt skummelt eg...
Men eg reagerte på i dag at ho var GLOVARM på hele kroppen, utenom hendene og føttene, der ho var ISKALD... er det normalt når de har feber? At noen plasser er de iskalde???

Tror ikke du skal bekymre deg for at det er hender og føtter som er kalde. Det er de som inneholder mest kapilærer som er de minste blodårene. Og når kroppen er i en stress situasjon som ofte feber/sykdom er så trekker meste parten av blodet inn til de større blodårene.

Håper snuppa de blir frisk fort. Og at det blir lenge til neste gang. Dere har fått endel sykdomsperioder nå hvis jeg husker riktig.

her er d likt som hos deg. hender og føtter er kalde..

Eg har sluttet å spøøre om legetime. Eg ringer ned dag nr 2 med feber og sier at feberen har vart i 3-4 dager og spiser nesten ingenting, vanskelig å få i drikke og veldig sutrete. Har vondt i ørene og halsen og dårlig ånde, så er nok øre og halsbetennelse. Funker helt fint, får time samme dag [;)]

en må alltid ligge på litt på sannheten når eg ringer legen!

kan jo oppdatere litt her eg da...

snuppa var jo hos lege og fikk vite at ho hadde crp på 23 og hals betennelse og ørebetennelse, dette var torsdagen. På fredagen og lørdagen hadde ho over 40,6 i feber, og det var rett etter at ho hadde sove... så eg ringte til legevakten og fikk time der. Snuppa gikk jo på penicilin, men denne har jo da ikke virka så ho var jo bare blitt mye dårligere. crp'n var no på 76, og ørene var visst veeeeeeeeeeeldig røde, så ho var ikke i form. Da fikk ho en atibiotika kur ho skulle ta, rett og slett en hestekur en store doser hver dag.

Men i går oppdaga eg at ho hadde fått prikker og utslett på kroppen, og ho klødde noe helt vilt, spesielt oppe i hodet, så da var det legen igjen, og snuppa måtte slutte på antibiotikaen for ho tåler den ikke... så no skal ho bare gå uten medisin og håpe at ho ikke får noe tilbakeslag. Har fått kontrolltime hos legen 1 mars for å sjekke ørene da...

Uff ikke noe gøy når de er syke. Lillemor har også hatt flere runder med forkjølelse, ørebetennelse og gått over 40 i feber.
Kjedelig at hun ikke tålte antibiotika da, får satse på at det går over av seg selv. Ellers så skal de jo ha alternativer for de som er allergiske.

Ønsker masse god bedring.

Back
Topp