Feber under 38 grader???

Anna Anka

Elsker forumet
Ble ringt etter av bhg i dag. Sønnen min hadde feber!! 37,7 grader... Da vi kom og hentet han hadde han sovet litt og var i storform... Og så presterer hun ene ansatte å si at barna skal helst ha en dag fri etter de er feberfri...

Feber??? Når ble 37,7 feber[8|] Gutten hadde på seg ullundertøy, ullsokker og klær oppå der igjen... ikke rart han var varm!!!

Er det vanlig at bhg ringer etter foreldrene hvis barna er litt subfebrile?? Har vært i god form siden han ble hentet...[&:]

hadde sendt han i bhg imorgen, med beskjed om at han ikek har feber og at dere ikke har fått utslag på feber etter dere kom hjem, eller imorgen tidlig

og at almentilstanden er tipp topp

faktisk kan barn gå i bhg med lett feber om de har bra almentilstand[;)]

Husker på¨liten avdeling så ringte de foreldrene så snart tempen var over 37,5.. helt teit spør du meg.. For på min datter så var ikke 37,7 feber...

Jeg hadde sendt ungen min tilbake i barnehagen i morgen om tempen holdt seg der den var nå

De ringer her også når de måler 37,8 eller mer..

Når min gutt har 37.7 er han dårlig ... [:-]
Men unga er forskjellig da ...
Ville ikke ringt om tempen var under 38 ..

De må jo se på allmenntilstanden først og fremst - og bruke skjønn! Ene datteren min kan være veldig dårlig og ha feber under 38 - mens den andre kan ha temperatur opp mot 38 uten å vise antydning til å være syk.

Her har barnehagen fått beskjed om at minien kan få en temperatur opp i 38 (ikke over) når hun er trøtt og oppjaget.
Og at det som regel holder at hun får en liten lur og så er hun fin i formen igjen.

Har skjedd såpass mange ganger at jeg har måttet hente henne pga dette.
Så de har lagt merke til det i barnehagen de også og godtar det.

Må se på allmentilstanden mener jo jeg. Har jenta mi 37,5 er hun syk..
Alle er forskjellige[:)]

Er vel individuelt om det er feber eller ikke. Du kjenner vel sønnen din bedre enn de i barnehagen og vet når han har feber og ikke, så litt rart at de påstår det. Jeg fks. Har feber over 37, 5 da jeg har sykt lav kroppstemperatur til vanlig. Men de fleste har jo ikke det da[:)]

Det er jo ikke feber før den er over 38. Så jeg hadde sendt han i barnehagen, så lenge allmenntilstanden er bra.

i den forrgie bhg gutten min gikk i hadde de febergrense på 37,5. Han ble sendt hjem hele tiden og vi måtte han en dag hjemme. Han var aldri syk da jeg hentet han, men er jo selvfølgelig en grunn til at de hadde målt feberen hans i utgangspunktet. I nåværende bhg er grensen på 38.

har hørt fra søstra mi som jobber som ped leder i en barnehage, at det var ingen regel som sa at de hadde lov å sende barna hjem fra barnehagen så lenge de var i topp form (ikke slappe)

Det er ikke feber når det er 37,7... Feber er over 38 grader.

Fra wiki: Feber er en del av kroppens forsvarsrespons mot infeksjoner, og er en økning av kroppstemperaturen utenom det normale. I praksis sier man at man har feber når man måler en temperatur på 38°C i endetarmen, det vil si en økning på 1°C fra normalen. Når man måler i munnen vil temperaturen vanligvis ligge 0,4°C under endetarmstemperaturen, og målt i armhulen vanligvis 0,6°C under. Siden infeksjoner sjelden fører til temperaturer over 41,1°C, sier man at hypertermi foreligger dersom temperaturen er høyere enn det. Ved temperaturer over 40°C bør man ta kontakt med lege, og temperaturer over 42°C er direkte livstruende.

Og så er det jo en kjent sak at man blir varmere når man er trøtt (og når man har på seg for mye klær!)

Om allmenntilstanden var bra, så hadde jeg blitt irritert om de hadde rngt meg for å hente snuppelure pga 37,7 grader...

Snuppa pleier riktignok å være ganske slapp og dårlig når hun har 37,7 da, men det er allmenntilstanden som teller! [:)] Send i bhg i morgen du!

Vil si at 38 + er feber!! Men har jenta mi 38,5 feks er det ofte bare pga en tann eller at hun er sliten, forsvinner alltid etter hun får hvilt litt!! Men rart Bhg vil at han skal være hjemme imorgen da, for så lite:/

Dessuten kan Barn ha høyere kroppstemperatur enn voksne uten at det er feber...

ORIGINAL: Hinkel Pinkel

Når min gutt har 37.7 er han dårlig ... [:-]
Men unga er forskjellig da ...
Ville ikke ringt om tempen var under 38 ..

det samme med snuppa mi. Kommer an på hvordan kroppstemp. til barna er ellers

jeg ble oppring da velsa hadde utslag på 39,5 under armen, så lå vel på rundt 40 da egentli.
ingen som ringte meg før den tid. men hun hadde virket helt fin fram til de hadde kjent hun var litt varm, så merket ingenting på allmentilstanden.

Back
Topp