feber spørsmål...

AB

Forumet er livet
Begge mine gutter er syke med feber. Han minste var vi med til legevakta på tirsdag fordi han hadde problemer med å få opp slim. Da hadde han ikke feber, men han fikk efedrin og det hjalp litt. Men fra onsdagen og til i dag har han hatt feber mellom 38,6 (er det feber?) - 39,2.  Jeg er ikke kjempeglad i å ringe til legevakta for jeg føler meg alltid som en overbekymret mamma(føler de gir det inntrykket), så tenkte jeg kunne spørre her om erfaringer...

hvor mange dager med feber kan en liten unge ha uten at man kontakter lege? eller er det bare tøys å ringe lege pga feber? (det kan jo bare være influensa siden han eldste å er syk..)

jeg har gitt han minste litt paracet pga av feberen. På pakka står det jo 3 per døgn. Men er litt skeptisk likevel..

hvor mye paracet gir dere de minste hvis de har feber? Han har allerede fått 2 dette døgnet. Men nå hadde han 38,8 i feber sist jeg sjekket, så jeg ble i tvil om jeg skulle gitt han en til...

huff...dumme spm sikkert, men håper noen vil svare...

På min eldste så pleier jeg å se an i ca tre dager, men ville dratt til lege hvis allmenntilstanden var veldig dårlig.
Når det gjelder yngstemannen din, ville jeg kanskje ringt legen igjen nå eller i morgen. Hvordan puster han, f.eks.? Hvor mange ganger trekker han pusten i minuttet? Det er rundt 20-40 pust i minuttet (+/-) som er normalt, men hvis det er nærmere 60 er det et tegn på at han har tungt for å puste. Da blir han rett og slett sliten av å puste, og årsaken til det kan være at han fortsatt har for mye slim i lungene.

Når det gjelder paracet, så kan du fint bruke de doseringene som står på pakka. Blir det for lite, bør du kontakte lege.

Håper gutta dine blir fort friske, gode bedringer sendes ihvertfall herfra! [:)]

takk for at du gadd å svare[:)] jeg burde vel visst disse tingene, men man lærer stadig...[8|]

ORIGINAL: thealita

ORIGINAL: AB

takk for at du gadd å svare[:)] jeg burde vel visst disse tingene, men man lærer stadig...[8|]

Bare hyggelig. Du kan nok i utgangspunktet masse, men man blir så usikker når det gjelder ens egen unge. [:)]

det er hvertfall sant[8|] 

Vi sliter fælt med det nå.Lillegull begynte med feber på lørdag,søndag måtte jeg ringe ambulanse da jeg fant han i senga med feberkramper og var bevisstløs,ble kjørt til sykehus i hui og hast,kom hjem senere på kvelden.Måtte til legen igjen dagen etter+lege og sykehus på tirsdag pga feberen spratt rett opp til 40 så fort paraceten sluttet å virke.Syns det var forferdelig at han skulle ha så høy feber så lenge,men legene på sykehuset sa at det var ingen fare,vi kunne trygt gi paracet så lenge det trengtes,det er ikke slik som med nesespray at det bare kan brukes i 10 dager,neida paracet kunne vi bare gi så lenge vi ønsket...[8|]Det beroliget ikke akkurat oss,men hva skal man gjøre...

Han har fortsatt feber,nå i kveld var den "bare" 38,2 men det er nå 7 dagen med feber.Men vi har hatt ebdre effekt av flytende Ibux enn paracet stikkpiller, og de kan også kombineres.Ett tips fra legen var å gi Ibux og Paracet annenhver gang med 3-4 timers mellomrom,det virker som det har litt virkning på lillegull!

God bedring til dere[:)]

Back
Topp