Feber? Rektalt og panne

PetiteMoi

Glad i forumet
Målte nettopp tempen på frøkena, med pannetermometer fikk jeg 37,6-38 så skulle dobbelsjekke med rektal måling. Da får jeg 37,4. vet at de sier at rektal er rett. Men hvorfor så høyt på panne? Er den bare bortkastete penger?

Fordi pannetermometer er bortkasta penger :arghh:
Har gjort samme feil selv... fått feber på friske barn og til og med frisk måling på febersyke barn.... og da har termometer ligget lenge i rommet og jeg måler etter instruksjonene

Har ikke prøvd i pannen men kjøpte til øret men bruker heller rektalt fikk så mange rare målinger etterhverandre at jeg gav opp

Fordi pannetermometer er bortkasta penger :arghh:
Har gjort samme feil selv... fått feber på friske barn og til og med frisk måling på febersyke barn.... og da har termometer ligget lenge i rommet og jeg måler etter instruksjonene
Ja, her ligger pannetermometeret i et skap på kjøkkenet som har normal rom temperatur

Ja, her ligger pannetermometeret i et skap på kjøkkenet som har normal rom temperatur

Ja jeg har virkelig fulgt instruksjonene. Det burde ikke vært i salg spør du meg. Kommer til å skaffe et øretermometer for indikasjon i stedet. 4-åringen hater rektal måling og under armen blir alt for upresist også om vi legger til en grad

Back
Topp