Feber på 1 åringer...

PetCoke

Betatt av forumet
Hvordan er det med feber og slikt på 1åringer (13mnd) ??

H*n begynte med feber på Torsdag, 38,5.... Feberfri fredag formiddag, 39 på kvelden!! 40 i natt og 40 i kveld... Gitt paracet i natt, og i kveld!!

Almenntilstanden er vel viktigst el?
H*n spiser utrolig dårlig, men drukket 2-3 dl melk i løpet av ett døgn og kanskje 1-2 dl vann i tilegg. Slapp og grinete, og nokså i sin egen verden nå i senga når jeg er oppe pga grining fra h*n....

Tenker litt svineinfluensa, hoste og tett i halsen er h*n. Surkler i brystet! Eldstemann har vært syk siden Tirsdag, samme symptomer, men ikke like høy feber. H*n hoster enn del ennå, men feberfri nå da...

(joda, ringer legevakta om jeg føler det trengs. Ville bare høre litt her)

Det sies vel at små barn skal undersøkes av lege når de har såpass høy feber i 3 dager...
Hvis han har feber i morra også hadde jeg fått en sjekk[;)]

Har hatt samme greia her denne uken (hun er 20 mnd).

Det kan kanskje være greit å kontakte lege for å få tatt en crp dersom feberen ikke synker?

Vi var hos legen med frøkna vår i dag, og hun hadde veldig høy crp (forbundet med ørebetennelse), men vi lurte jo litt på dette med svineinfluensa. Prøver for influensaen blir bare tatt dersom almenntilstanden er veldig dårlig (veldig slapp osv), så de tar ikke det sånn "helt uten videre".

Back
Topp