Feber over 3 dager..

smash

Forumet er livet
VIP
Hvorfor må man kontakte lege etter 3 dager med feber? Hva kan det da være?
Jenta mi har hatt feber i 3 dager, og feberen er over, men ho er fortsatt litt varmere enn vanlig.. Har hatt feber på ca 39,5, og har vanlig temp på ca 37, og har en temp på rundt 37,7 + - ... Men det er jo ikke feber...
Ho er forkjøla stakkars[:(]

opp

Må man det?[&:]

Eldste min hadde feber 20 dager i strekk (på 39). Var hos legevakta omtrent på dag 10. Legen sa bare njæsj - han blir nok bra snart.[:-]

Det er vel fordi det kan ligge noe mer i det enn en vanlig forkjølelse. Her har han gått med feber over 3 dager to ganger, og begge gangene var det kraftig ørebetennelse. Derfor ringer jeg til lege etter 3 dager med feber og allmenntilstanden er dårlig.

Men man MÅ ikke.

så lenge allmenntilstanden er fin så tror jeg ikke man må det. Har man derimot høy feber over 3 dager, og de ikke vil leke/spise/drikke osv så bør man ta en tlf.

Uff, blir så irritert når leger sier så mye forskjellig!!!!!!!!!
Da trenger jeg kanskje ikke å bekymre meg da. Ho er jo mye bedre enn ho var..

Jeg har til og med ringt legevakta etter feber i 2 dager, men da var feberen 41, og det syntes jeg var høyt... Han hadde skjelvinger og var blålig i huden... så man må også se an allmenntilstanden og ikke bare feberen[:)]

var tilfeldig at ej tok me gutten min til legen her forleden dag. pga skarlagensfeber i barnehagen. så syns tungen begynte å bli litt rø. der viser det seg at han har streptokokker. hadde ikke oppdaget det selv for han virket ok utenom feber å hoste. men hosten er der nesten alltid likevel.... men han hadde feber i 3dager.. men se ann formen til ungen vil ej si...

ORIGINAL: nussnøff

så lenge allmenntilstanden er fin så tror jeg ikke man må det. Har man derimot høy feber over 3 dager, og de ikke vil leke/spise/drikke osv så bør man ta en tlf.

Ho spiser, ikke så mye som til vanlig, men et 2-3 måltider i løpet av en dag og drikker MASSE! leker og krangler[:D]

Gutten vår hadde feber i 5 dager, litt opp og ned i temp. Legen sa at om barnet hadde over 39,5 så skulle vi kontakte lege...iallefall hvis allmentilstanden ikke var på topp...

Back
Topp