Feber og utslett

Islilja

Blir kjent med forumet
Tuva fikk feber i natt, og til morgenen i dag oppdaget jeg flere prikker på magen hennes. I tillegg har det ene øyet hennes begynt å renne veldig og det kommer gult puss. Feberen ligger på 38,2 og allmentilstanden er ganske svingende. Hun leker litt, for så å bli sutrete og sliten. Hun har også sovet mer enn hun pleier i dag..

Noen som har vært borti det samme? Kan det være en barnesykdom eller et vanlig virus?

Ikke no moro når de små er syke :/

den 4. barnesykdommen e vel feber og utslett. og skarlagensfeber. men du kan jo ta ein tlf til legen å bare spør ka da kan væra? [:)]

Takk for svar :)

Sjekker tempen og formen hennes når hun våkner jeg. Så får jeg ringe legen om hun ikke er noe bedre..

ORIGINAL: Burger

Så nyyydelig datter du har[:D]

Alma hadde nettopp den 4 barnesykdommen, men hun hadde feber i tre dager og så kom utslettet etterpå. Ikke noe puss på øyet heller.. Jeg hadde nok ringt legen for å rådføre meg om jeg var deg

Linus hadde den 4. barnesykdommen før jul, å det var også feber først så utslett

Me og hadde feber i 3 dager så utslett ved den 4.barnesykdommen.

Takk for kommentar om at hun er nydelig, må si at jenta di også er det[:)]  Angående den 4. barnesykdommen så tror  ikke jeg heller det er det, siden hun først fikk feber nå i natt. Har ringt legen, og har fått time i morgen. Hun har mindre feber nå, men oppdaget masse prikker på ryggen også, så synes det her er litt skummelt :( 

Sånn som du beskriver det, syns ikke jeg det høres ut som den 4. barnesykdom. Men har fått beskjed på legevakten at utslett alltid skal undersøkes av lege, så godt at du har fått time [:)]

har du tatt hjernehinnebetennelse testen på utslettet?? legge glass over det.. skal forsvinne når du trykker glasset mot utslettet..

http://www.lommelegen.no/321378/hjernehinnebetennelse

ORIGINAL: Islilja

ORIGINAL: sneipen peipen

har du tatt hjernehinnebetennelse testen på utslettet?? legge glass over det.. skal forsvinne når du trykker glasset mot utslettet..

http://www.lommelegen.no/321378/hjernehinnebetennelse

Ja, har sjekket det, og det ser heldigvis ikke ut til at det er det! Tusen takk for bra link :)

bare hyggelig =) er vel litt obs på det.. hadde en venninne som fikk det i fjor... kjempe ekkelt!
Håper jenta di blir bra fort =) [:)]

Back
Topp