Feber og utslett på 2-åring

manes

Glad i forumet
Julibarna2014
Jeg bare lurer på om noen av dere har noen erfaringer. Sønnen min på 2-år fikk feber søndag kveld. Siden da har han hatt feber hver dag i varierende grad. Noen ganger over 39 og slapp, andre ganger så vidt over 38 og i full vigør. I dag er det den 5.dagen han er hjemme men har ikke hatt feber i dag. Bare litt slapp etter de siste dagene. Da jeg kom hjem fra jobb i dag såg jeg at han hadde fått noen røde prikker i ansiktet. Da jeg kulle stelle han for kvelden oppdaga jeg at han hadde flere røde flekker på rumpa, litt på ryggen, knærne og leggene. De var av varierende størreslse og noen hadde liksom en blek ring rundt.

Han var hos legen i går (dvs samboer skulle til legen og tok med seg gutten vår). Legen sa at allmenntilstanden virket bra og han hadde ingen hovne kjertler, så han anbefalte oss å se det an over helga.

Er det noen som har vært borti dette før og vet hva dette kan være?? Har lest litt på internett på om symptomer på barnesykdommer, men finner liksom ikke noe som passer helt...

I sommer hadde han den fjerde barnesykdommen (tre dager med høy feber og deretter småprikket utslett)

4. eller 5. barnesykdom var det jeg tenkte. ,men ser han alt har hatt den 4., og de har visst ikke de mer enn en gang..?

Nei det er det jeg også mener at den får man bare en gang...Ang den 5.barnesykdom så er det sjelden feber i følge med denne. Og han har hatt feber i nesten 5 dager. Håper virkelig ikke det er den for jeg er gravid og da er det farlig for fosteret om jeg blir smitta [:(]

skarlagensfeber kanskje?

Er ikke varmeutslett da? Her er det ofte uforklarlige prikker på snuppa når hun er eller har væårt syk. Tanta som er sykepleier sier at det er prikkesyken, som kan komme igjen og igjen[8D]

Kankje det kan være det??? men tenkte kanskje det var mer prikkete og ikke flekker??... spørst om vi må ta oss en tur på legevakten i morgen...

Back
Topp