Feber og ubehag

Piñata

Gift med forumet
Oktoberskattene 2015
Har sikkert vært flere tråder om dette, men jeg lurer igjen :)
Simen har fått en tann (brøt frem i går), og har i går og i dag hatt 6-7 bæsjebleier i døgnet som lukter skikkelig surt og litt diaré.
I dag har han hatt feber også, 38,8 på det meste. 
Han har vært utilpass og slapp, og jeg vet ikke helt hva godt jeg kan gjøre for han.
Han får jevnlig kald drikke, dentinox og kalde biteringer.
Har gitt han febernedsettende før han la seg, men han våkner med jevne mellomrom og hyyyler/hikster... Stakkar, får så vondt av han.

Har dere noen tann-tips? Hva kan jeg gjøre for å gjøre det litt bedre for han?
Bør jeg kle av han pysjen og la han ligge i bare bleia om natta? Bør jeg da evt lukke vinduet?

frøken Andersen* skrev:
Det er paracet du har gitt? Hvis ikke ville jeg prøvd det..
Stakar liten Simen Oliver gutt! Får håpe han er frisk og rask igjen i morgen! Disse tennene..

Jeg har gitt Tilde svisker OG malt i går og i dag, for hun er steinhard, men kommer bare "elgebæsj" alikevel.. Har ingen ubehag av det da, så vet ikke om det har med tennene å gjøre jeg. Hun har vel hatt en 4 bleier i dag.

uff, stakkar de søte små... :-/
Ja, gitt paracet. Nå våkner han igjen... Gråter så sårt :(

Åh nei, stakkar lille Simengullet =( Så leit at han skal ha det sånn!!! Dumme, dumme tenner!! =(

Hmm, men jeg ville hvertfall lukka vinduet dersom du tok av han pysjen, han sparker jo alltid av seg dyna og det kryper jo gjerne ned til rundt 1 grad bare om natta nå og da blir det jo kaldt på han?!

Ellers vet jeg ikke hva annet du kan gjøre enn å gi masse mammakos!!

stoooooor klem til lille Simengullet!!

ser du har prøvd både dentinox og paracet....tror det er mammakosen som er den beste medisinen nå jeg også!

En stor klem o håper det går fort over lille Simen Oliveremoticon

Takk for svar, jenter.
I natt har det gått litt bedre, måtte bytte en bleie før jeg la meg også fikk han smokken en gang i natt. Tok han inn til meg litt før 07, og da fikk han ta av seg pysjen, litt dentinox og kald bitering. Han hadde bare 37,5 i temp, så ga ikke noe febernedsettende.
Han sov videre til 9.15, da ble vi vekket av pappaen som kom hjem fra nattevakt med en stooor rosebukett til meg (fyller uskyldige 29 år i dag :P) som var fra han og Simen :)

Nå sover han i vogna, og det virker som om han er i litt bedre form i dag heldigvis.
Han skal ha barnevakt i kveld, så håper ikke feberen kommer tilbake :)

Back
Topp