Feber. Og sånn.

Gollemor

Forumet er livet
VIP
Føler jeg har blitt litt blind på paracet her inne.

Mini har hatt over 39 i hele dag, men først for en time siden ble han veldig slapp og kjempegrinete. Helt ute av seg stakkar. Så nå ga vi ham en paracet.
JEG synes det er rett måte, men noen andre her i huset mente vi skulle gitt paracet allerede i dag tildlig da vi først oppdaget feberen.

Hva gjør dere?

her gir vi når vi ser at feberen går utover allmenntilstanden hans...Nå er han en gutt som tåler litt feber..så her ser vi veldig ann og gir ikke tabl. BARE for at tempen viser det

ORIGINAL: Pontus

her gir vi når vi ser at feberen går utover allmenntilstanden hans...Nå er han en gutt som tåler litt feber..så her ser vi veldig ann og gir ikke tabl. BARE for at tempen viser det

Nettopp.
GUtten var veldig stille, men bladde i bøker, la puslespill. Og matlyst var ok. Da så jeg ikke noe vits i å gi. Men nå er han tydelig påvirket av feberen. Alt er fælt, han detter sammen som en sekk. Håper paraceten funker snart, så han får en pause fra å være utkjørt.

Her gis det etter allmenntilstanden når han har feber [:)] Men pleier uansett å gi om kvelden så det er lettere for han å sove om det virker som han har vondt noe sted

man skal jo vente så lenge som mulig, feberen er jo med på å bekjempe hva enn det er som feiler ungen..

her fikk hun paracet nå nettopp fordi feberen nærmet 39,5 og hun orket ikke sette seg opp engang(etter en lur på sofaen)...

Guttungen her tåler ikke feber så mye så her får han så fort den er rundt 39 for kommer den over det så stiger den fort og ikke ned igjen, så her så har vi fått beskjed av barneavdelingen der han har vært innlagt å gi med en gang tempen nærmer seg 39 for å klare å holde den nede

Jentungen ser jeg litt ann på,men pleier å gi om kvelden når ho leger seg bare for at ho ska kunne sove ordentelig

Her gir vi hvis hun passerer 39,5 hvis formen er grei. Er hun slapp og dårlig gir vi når hun passerer 39. Gir sjelden tidligere uansett.

Enig med deg. Har gir vi om de har over 40 når de skal legge seg, eller om de har vondt.

ORIGINAL: ^Carro^

Jeg gir når de blir slapp og dårlig, aldri før.

Jeg gir paracet om feberen er på 39 og over, eller om allmenntilstanden er dårlig og barnet "bare" har litt over 38 i feber også.
Hadde han det fra morgenen allerede, ville jeg gitt febernedsettende allerede fra morgenen.
Tempen stiger ofte om kvelden når man har feber, så da kan den fort bli farlig høy.
Feber på 39 grader og over er ikke hensiktsmessig for kroppen, selv om det i og for seg ikke er noen sykdom, men tegn på sykdom/infeksjon i kroppen.

Back
Topp