feber og paracet

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP
hvilken temperatur er det anbefalt å gi paracet egentlig??

tror ikke jeg har med meg de papirene jeg fik på HS

ingen som kan dette på bv?? skummelt[8D]

Jeg mener at der er slik at feber har en sykdomsbekjempende effekt opp mot 39 grader - kommer den over det blir den ikke MER effektiv.

Så hos oss gir vi paracet når feberen kryper opp mot 40, eller hvis ungen har tydelig besvær. Det kan for eksempel være godt å få senket feberen litt mot kvelden, så man klarer å spise og drikke litt og få sove ordentlig. Eller hvis hun har vondt i hodet eller muskelsmerter, som ved influensa.

I mitt hode setter jeg liksom helingsprosessen "på vent" når vi bruker paracet - jeg vet at det ikke funker akkurat sånn, men det er tankene i mitt hode.

For øvrig vil jeg anbefale deg å sjekke på lommelegen.no eller ringe helsestasjonen hvis du vil ha et svar med mer vitenskapelig bakgrunn enn mitt[:)]

ORIGINAL: ~Roskva~

Jeg mener at der er slik at feber har en sykdomsbekjempende effekt opp mot 39 grader - kommer den over det blir den ikke MER effektiv.

Så hos oss gir vi paracet når feberen kryper opp mot 40, eller hvis ungen har tydelig besvær. Det kan for eksempel være godt å få senket feberen litt mot kvelden, så man klarer å spise og drikke litt og få sove ordentlig. Eller hvis hun har vondt i hodet eller muskelsmerter, som ved influensa.

I mitt hode setter jeg liksom helingsprosessen "på vent" når vi bruker paracet - jeg vet at det ikke funker akkurat sånn, men det er tankene i mitt hode.

For øvrig vil jeg anbefale deg å sjekke på lommelegen.no eller ringe helsestasjonen hvis du vil ha et svar med mer vitenskapelig bakgrunn enn mitt[:)]

Er enig i denne.[:)]

Jeg synes å huske at helsesøster sa at det ikke var noen vits i å gi hvis feberen var under 38,5.

Hun var 39,06 nå og stigende... så ga ho paracet.
Ho er egentlig ikke syk eller dårlig form, bare spiser ikke når ho har feber. Har bare vært småforskjøla i et par uker, starta når tenna i overmunnen begynte å presse på. Hadde feber i helga da var ho skikkelig vond i tenna, så fri et helt døgn for feber.. også på'n igjen nå på dagtid. Ho har aldri vært syk eller aldri hatt feber.... så kan liksom ikke detta her så godt. Vet fagpersoner nå mener tenner ikke gir feber eller dårlig form.... men her i huset går det hånd i hånd iallefall.. om det ene ikke trigger det andre.

har liksom erfaring og hørt at man liksom sover mer når man har feber og er syk... mi er omvendt... ho har så og si slutta å sove....

Back
Topp