Feber og barnehage

Alt over 38 ses på som feber. Jeg synes det har lite å si hvor høy eller lav feberen er, man har uansett feber for en grunn!

Det varier jo. Det et jo en grunn til det, men trenger ikke å være det store. Å hvordan man måler og hva man legger til når man måler spiller jo også inn. Men det er jo opp til hvert enkelt.

I vår bhg ER det 24-timers regel på feber og 48-timers regel ved oppkast/diaré.

Dette respekterer jeg!

Driver ikke å argumenterer med meg selv hvorfor barnet mitt har feber, det er urelevant for meg da jeg uansett følger barnehagens regler.

Jeg HATER smitte av alle slag, og dersom jeg selv vil unngå smitte må jeg respektere bhg regler for å kunne forvente at andre foreldre gjør det samme.

Feber er i de aller fleste tilfeller et sykdomssymptom, kroppen prøver å bekjempe et virus, det er mystisk om dette viruset er magisk borte neste morgen selv om tempen er normal.

Vi endte opp med å ha han hjemme. Han har sovet veldig urolig i natt og klagde over vondt i halsen og i øret. Kanskje det er en liten ørebetennelse på gang.. Får se an dagen i dag:)
God bedring! :)

Det ble litt av en diskusjon om dette :p

Jeg hadde nok holdt han hjemme :) Selv om han er feberfri på morgenen kan den fort blusse opp igjen senere på dagen. I vår barnehage må barna holdes hjemme 24 t etter feberfri dag :)

Back
Topp