Feber men fin form, sende ii bhg?

• Trådstarter Trådstarter MaseMamma09/11
  • Opprettet Opprettet
M

MaseMamma09/11

Guest
Snuppa hadde feber igår på 39,5 frea ettermiddagen og utover natta. Idag tidlig hadde hun 37,5 og det gikk ned til 36,8 grader. Kl 1830 hadde hun 37,8, og nå har jeg målt med øretemp to ganger. I det ene øret viser den 38,2 alle gangene jeg tar den, og det andre viser 38,8 alle gangene(rart det er forskjell på øre?). Hun er varm, men ikke kjempe varm.
Hun var kjempe slapp igår, men nå er hun i super form, bare bittelitt sutrete.
Kan jeg sende i bhg imorgen da hvis hun er fin form og ikke har feber imorgen tidlig?

Har ikke vært syk annet enn feber. Vært sliten, dårlig matlyst og sutrete. Men nå istad spiste hun 1 brødskive

Jeg hadde ikke sendt, her er regelen 1 feberfri dag før barnehage.

lillemy2000 skrev:

her og

Siste målingene viste jo at hun har feber, og da skal hun ikke i bhg i morra.

Nei!

kaosfest skrev:
Siste målingene viste jo at hun har feber, og da skal hun ikke i bhg i morra.

Mange barnehager (eller, kommuneleger ;)  har gått bort fra en-feberfri-dag-regelen. Her er det slik at man kan sende i barnehagen om barnet er feberfri og har god allmenntilstand.

lillemy2000 skrev:

sign denna.. hadde holdt barnet hjemme

jeg hadde ikke sendt.. 48 timers regel i barnehagen her! emoticon

Absolutt ikke. Barnehagen kan ikke ta seg av et sykt barn. Hun kan smitte andre, og hvis hun sover i vogn er det direkte farlig fordi hun kan overopphetes hvis temperaturen hennes stiger.

anita_29 skrev:
jeg hadde ikke sendt.. 48 timers regel i barnehagen her! emoticon

på feber???

Jeg hadde ikke sendt i barnehagen dersom min datter hadde hatt feber. Her holdes hun hjemme en feberfri dag først.

AnetteN skrev:
Jeg hadde ikke sendt i barnehagen dersom min datter hadde hatt feber. Her holdes hun hjemme en feberfri dag først.

lillemy2000 skrev:

SAmme her!

Skrulla86 skrev:
Snuppa hadde feber igår på 39,5 frea ettermiddagen og utover natta. Idag tidlig hadde hun 37,5 og det gikk ned til 36,8 grader. Kl 1830 hadde hun 37,8, og nå har jeg målt med øretemp to ganger. I det ene øret viser den 38,2 alle gangene jeg tar den, og det andre viser 38,8 alle gangene(rart det er forskjell på øre?). Hun er varm, men ikke kjempe varm.

Hun var kjempe slapp igår, men nå er hun i super form, bare bittelitt sutrete.

Kan jeg sende i bhg imorgen da hvis hun er fin form og ikke har feber imorgen tidlig?

Har ikke vært syk annet enn feber. Vært sliten, dårlig matlyst og sutrete. Men nå istad spiste hun 1 brødskive

Problemet med det er at hun kan fint være feberfri til morgenen og så få feber utover dagene. Barnehagen har ikke ressurser til å passe på syke barn og i tillegg kan jenta di ha noe som er smittsomt overfor andre barn.. Så svaret er klart og tydelig NEI - man sender IKKE barn i barnehagen som var syk dagen før, en dag med feberfri er den regelen de aller fleste barnehager forholder seg til...

*FruDahlen* skrev:
Hadde ikke sendt i bhg nei.. De SKAL ha en feberfri dag før de sendes i bhg.. 

sign!

Nei, hadde ikke sendt i barnehage da nei, hun kan jo fort få feber selv om hun er feberfri om morgenen.

*FruDahlen* skrev:
Hadde ikke sendt i bhg nei.. De SKAL ha en feberfri dag før de sendes i bhg.. 

Og med så høy feber i øret!! Der viser det fort 0,5 - 1 grad lavere enn virkeligheten..
som de andre sier har det med personalet som ikke kan være en voksen på et sykt barn, smittefare for de andre, MEN også for barnet selv sin del!!! Det er veldig greit å ha en dag å komme seg på selv også, ellers kan det ta kort tid før ho er sjuk igjen..

Nesing skrev:
lillemy2000 skrev:

Signerer! Har jo noe med smittefaren å gjøre, tross alt. Er ikke bare ens eget barn man skal tenke på.

sign!

Back
Topp