Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vi har samme erfaring, veldig mye feil, kunne lett gi temp på over 40 grader uten feber, og rett over 30 grader når rektal måling viste over 38.Man skal vel plusse på 0,5-1 grad sa de på apoteket. Hadde samme type, men endte opp med å slutte å bruke det. Målte skikkelig unøyaktig, og fikk gjerne to veldig forskjellige temp selv om vi målte samme plass to ganger på rad. F.eks. 35,3 og 38,7. Det påsto stadig vekk at det var feber, og da sjekket vi alltid rektalt etterpå. Det var ALDRI feber. Ble mer stress enn noe annet.
Enig i dette. Ein må finne ein plass som gir jevne målinger. Eg liker tinningen og mellom augebryna. Nakken kan fort være varm om barnet har vært aktiv og kan slå ut på høg temp uten at det er feber.Vi har også denne og har vært fornøyd, men greit å gjøre noen «kontroll» målinger å bli kjent med den først, så måler jeg alltid 3 ganger samme sted når jeg tar målet for å være trygg på riktig temp, at den ikke har slått ut for lavt feks ( vi gjorde tilsvarende i div målinger da jeg jobbet i helsevesenet så har bare holdt på det hjemme)
har stemt ganske ok med rektal måling, men med litt slingring som nevnt over. Bruker fremdeles rektal måling når det indikerer høy temp. Men synes det er veldig fint å ha denne som en basis løsning så jeg slipper å «plage» barnet mer enn nødvendig med rektale målinger-) også super å følge med feks om tempen er på vei ned på natta uten å vekke barnet