feber måler??

Saaraa

Betatt av forumet
Noen som har hatt syk baby?? Lille Mathea har hatt en liten influense.. i dag synst jeg hun er så varm , og tror jeg bør måle feberen. kan jeg bruke vanlig slik som vi må føre inn endetarmen? el må baby ha noen spes måler??? Off... liker ikke og gjøre slikt... :(( men jeg må pga redd hun på ha smertestillende om hun har mye  feber. 

jeg har brukt vanlig tempmåler i endetarmen på Hedvig.
Brukte det også når hun hadde vondt i magen etter tips fra jordmor, da fikk hun ut masse stakkar[:)]

Her bruker vi vanlig temp i endetarmen ja. Fungerer kjempe bra. Den skal jo ikke langt inn. Bruker vaselin vi da [:D] Hu hadde 37,5 i temp her om dagen. Men det er vel ikke akkuart feber?!? Hu var så varm og forkjøla stakar.

har øremåler [8|] men hakke brukt den:P

D r en veldig fin temperatur måler du får kjøpt på apoteket og den har sånn sensor , eller no sånt , som du bare setter på panna og så kommer kroppstemperaturen opp i løpet av 2 sek. [;)]
Jeg har den og r super fornøyd.... [:D] hater de som man må ta i rumpa [:'(]

ORIGINAL: tullingen

måle me vanlig febermål under armen på ann eg [8D]

Jepp vi tar først under armen. Viser den mistanke om feber tar vi den i rompa :) VI har kjøpt sånn som piper etter 5 sek, så slipper hun ha den i så lenge stakar

Vi mistenkte feber her og målte under armen! Var også i kontakt med legevakten som sa at vi måtte kontakte lege med en gang han hadde feber!! For de skal visstnok ikke ha feber når de er så små..[&:]

ORIGINAL: Actrine

Vi mistenkte feber her og målte under armen! Var også i kontakt med legevakten som sa at vi måtte kontakte lege med en gang han hadde feber!! For de skal visstnok ikke ha feber når de er så små..[&:]

å? Trodde ikke det var så farlig. Leste i de spebarnsboken vi fikk på sykehus. Å der sto det at vi da skulle kle av de slik at de ikke ble så varme. Gikk ikke feberen over etter en stund. et par dager tror jeg. så skulle vi kontakte lege.. Huums

har alltid hatt skikkelig skrekk for å måle feberen i rumpa i hele min oppvekst,så vil ikke måle der på mine unger uten at det er helt nødvendig...Va har både til rumpa og øret,å testa ut begge deler samtidig på Nathaniel når han var baby og dei viste akkoratt den samme temperaturen,så mitt øremål er helt nøyaktig[:)]

ORIGINAL: Løve05Fisk09

Vil sterkt anbefale deg å bruke febermål til rumpa. De viser mest nøyaktig, og da slipper du å gi medisin hvis det egentlig ikke trengs, eller ikke gi når hun burde ha. Bruker kun febermål beregnet på rumpa til babyer.

Eldste har øremål, men han er så stor (og med tanke på hvilke skader det kunne påført ham å bruke rumpemål..traumatiske skader..så lar vi være)

Det har jeg også blitt fortalt - av lege faktisk! Vi bruker elektronisk termometer til rumpa, med engangsbeskyttelser til å tre termometeret oppi så du slipper rengjøring av den (fås kjøpt på apotek, det også). Og vaselin, selvsagt, så er ikke redd for skader! Dytter den jo veldig forsiktig inn - og ikke langt. Bare sånn at sensoren ytterst er inni. Lilia klager ikke, så tviler på at det gjør vondt[:)]

her har vi smokk termometer, kjempe smart,men den i stumpen er nk mer nøyaktig ja :)

Har de feber skal de legges inn!!!

ORIGINAL: Tøsa

ORIGINAL: Løve05Fisk09

Vil sterkt anbefale deg å bruke febermål til rumpa. De viser mest nøyaktig, og da slipper du å gi medisin hvis det egentlig ikke trengs, eller ikke gi når hun burde ha. Bruker kun febermål beregnet på rumpa til babyer.

signerer dette. aldri vært noe problem å bruke den i rompa på mathias, og det gir også mest nøyaktig mål.

jeg gir ikke paracet før feberen er over 39,5...

Vi bruker bare øretermometer på storesøster. Klarer ikke å måle alene dersom jeg skulle måle i rumpa. Og når de bruker øretermometer på akutten i stavanger så ville jeg nå tro at det er temmelig nøyaktig det også! Bare være obs på å ikke måle i et øre som barnet har ligget på o.l

Back
Topp