Feber + lekeplassen = ?

Frk. Tvert I. Mot

Forumet er livet
VIP
Når barna har feber, og hvis de maser på og få gå ut på lekeplassen, går dere ut eller holder dere dere inne?

Jeg tenker som så at så lenge hun orker og ønsker og herje ute, så er det jo flott. Spørsmålet er jo om det forlenger sykdomsforløpet. Siden jeg ikke vet sikkert, har vi foreløpig holdt henne inne. Men i dag maser hun virkelig om lekeplassen. [:-]

Jeg holder hu inne.
Kan kanskje gå 5 min ut for å få litt frisk luft, men ikke mer enn det

ORIGINAL: MathiasOgMamma

Spurte en kollega her, for jeg var usikker. Hun sa at hvis barn er ute med feber, kan det føre til hjernehinnebetennelse (skal sikkert mer til enn en liten tur på lekeplassen, men kollegaen min nevnte dette, vet ikke om det selv) - trekk kan visst føre til det. Anbefales å ikke anstrenge seg når man har feber.

En tur i vogna, godt pakket inn går greit.

Så jeg ville vært inne.
God bedring til jenta de, håper hun snart blir frisk og kan gå på lekeplassen. Skjønner godt hun vil leke der jeg, har en hjemme som spør om når vi skal gå igjen

Ja, hun er sjelden syk når hun er syk, noe som er slitsomt når hun som regel har feber i en ukes tid alikevel. ingen lekeplass eller tur ut, ingen besøk, og ei jente som kjeder seg maks. [:-][8D]

Vi får få til en tur igjen snart! [:D]

slipper han ut. ender jo med at han bare styrer på inne istedenfor, han er ikke noe mer aktiv ute eller mindre aktiv inne. om kroppen er sliten og trenger hvile så begrenser aktivitetsnivået hans av seg selv. er det kjempekaldt ute og han har luftveisinfeksjon eller høy feber blir det jo noe annet.

ORIGINAL: Skrulla86

Jeg holder hu inne.
Kan kanskje gå 5 min ut for å få litt frisk luft, men ikke mer enn det

Back
Topp