Feber igjen etter et par dager?

Piana

Gift med forumet
Assistert-jentene
Marshmallows2021
Maiskolbene 2023 :-)
Først av alt - jeg skjønner at fastlegen/helsepersonell er rett sted å henvende seg for medisinske spørsmål, og ikke forum :) Vi følger så klart med på formen og tar kontakt med fastlege ved behov. Men jeg lurer i første omgang bare på om dette er vanlig og noe dere andre småbarnsmødre har erfaring med - vi har veldig lite erfaring med sykt barn!

Lillegutt på 1,5 var veldig slapp med vondt i halsen og feber på søndag. Litt dårlig et par dager før det også. Så var formen bedre igjen (ikke feber og god allmentilstand) i et par dager, før han i dag våknet med feber igjen og er tydelig slapp.

Han har bare vært syk et par ganger før, og da har det vært mer sånn feber i et par dager, gradvis bedre, og så frisk.

Er det vanlig at det går opp og ned på denne måten, eller et tegn på noe skummelt på gang? Hva er deres erfaringer?
 
I vinter hadde mini sin første skikkelige runde med sykdom. Starta med feber og omgangssyke og så ble formen bittelitt bedre, men fortsatt slapp. Men i kanskje en uke fremover så var formen litt variabel og han fikk som regel feber igjen hver ettermiddag. Når vi var tilbake i barnehage så sa de at det var mange der som hadde vært litt av og på i barnehagen fordi de kom tilbake fra sykdom, men så ble de syke og fikk feber igjen kort tid etterpå. Så vil tro at det ikke er helt uvanlig, men som du sier følger man jo med på formen uansett hvordan sykdomsforløpet er. Det er jo også mulig å bli smitta av to forskjellige ting sånn at man blir syk av noe rett etter man har blitt frisk fra noe annet.

God bedring til mini!
 
Ja, vanlig hos mine barn hvertfall.
Ved både RS og influensa var det av og på med feber i en ukes tid.
 
Vanlig hos mine også. Fryktelig irriterende når man tror at nå går det rette veien
 
Back
Topp