Feber i flere dager nå..

sørlandsbaby

Gift med forumet
Novemberlykke 2015
Den steg de to første dagene, og har vært ca. 40 de siste morgenene[X(]
Målte nettopp igjen, og den har steget med 0,3 grader ETTER paracet[&:]
Skal til legen halv tre. Tror aldri snuppa har sovet så mye som idag- ikke som nyfødt engang[&o]

Noen tips for å gjøre det bedre for ho?[:)]
Har tynn genser og bukse, har ikke fyrt inne - og prøver å gi drikke så ofte som mulig[:)]

Når seb hadde høy feber hadde han bare en body på seg og en strømpebukse (av og til mindre). Ikke vær redd for å kle av henne.. Om hun må sitte i bleien så hjelper det.. Kan legge en kald klut på pannen. Ikke ha på teppe eller dyne når hun sover..
Utenom det har jeg ikke så mye forslag.. Jeg kjøpte en temp måler som måler temperaturen i tinningen med infarødt lys sånn at jeg kunne måle tempen hans når han sov. Sjekket flere ganger i løpet av natten og mange ganger i løpet av dagen. Målte med rompe tempen når jeg hadde bleien av eller skulle gi paracett, ellers brukte jeg bare den andre pga han skulle slippe ubehag.
Greit du skal til legen då, utrolig ekkelt når de bare ligger strak ut og sover hele tiden! Det gjorde seb også når feberen bikket over 40 [&:]
Masse lykke til! Håper du skriver hvordan det gikk hos legen når du kommer tilbake! [:)]

Ho har ikke body under, så er mer "luftig" enn body og strømpis[:)]
Syns ikke det er noe greit når ho er så sløv. Skal bli godt å få sjekket ho [:)]

Skal ta og oppdatere når vi kommer hjem[;)]

ORIGINAL: Sooola*

Ho har ikke body under, så er mer "luftig" enn body og strømpis[:)]
Syns ikke det er noe greit når ho er så sløv. Skal bli godt å få sjekket ho [:)]

Skal ta og oppdatere når vi kommer hjem[;)]

Det er bra [:)] Var hos legen et par ganger når seb var syk også. Er så skummelt når det er så høy feber.... Grusomt å ha syke barn ja..

Da er vi tilbake fra legen - kraftig ørebetennelse som forventet[:(]
Vi fikk antibiotika, for jeg sa bare at denne ganga vil jeg ikke la det skure og gå til trommehinna sprekker!
Det skjønte han veldig godt da, heldigvis[:)]
Og når vi var hos legen kviknet ho litt til, og tusla litt rundt inne på kontoret og utforska[;)]
Slokna så fort vi kom ut i bilen, like greit siden vi måtte til byen og hente medisinen[:)]

Så nå håper jeg bare medisinen fungerer fort, og at gullet blir fort frisk[:D]

ORIGINAL: Rød Sol

Antar at dette er bakteriellt.. dvs. hun har høy crp ? Da blir det i tilfelle en antibiotika kur.
Høres ut som du kjøler henne fint ned. En klut på brystet er også veldig effektivt [:)]
Lykke til

Crp'en var helt fin forresten. Men legen sa at 30% av bakterielle infeksjoner snappes ikke opp på crp-prøven! [:)]

Fortsette å gjøre som du gjør, og håpe at legen får ut fingeren[;)][;)]
Du er flink sooola* og gjør det beste for jenta di[:D]

ORIGINAL: Sooola*

Da er vi tilbake fra legen - kraftig ørebetennelse som forventet[:(]
Vi fikk antibiotika, for jeg sa bare at denne ganga vil jeg ikke la det skure og gå til trommehinna sprekker!
Det skjønte han veldig godt da, heldigvis[:)]
Og når vi var hos legen kviknet ho litt til, og tusla litt rundt inne på kontoret og utforska[;)]
Slokna så fort vi kom ut i bilen, like greit siden vi måtte til byen og hente medisinen[:)]

Så nå håper jeg bare medisinen fungerer fort, og at gullet blir fort frisk[:D]

Så godt at du fikk antibiotika[:D]
Da blir det raskt bedre[:D]

Lars Oliver var akkurat sånn som du beskriver i starten av desember.
han hadde også kraftig ørebetennelse, han fikk også antibiotika han skulle ha tre ganger i døgnet.
Han viste tegn til bedring dagen etter allerede! God bedring til dere!

I dag var feberen bare på 38,6 uten paracet hele natta[:)]
Begynner hvertfall å bli bedre[;)]

Back
Topp