Feber i første trimester.

Lykkemamma<3

Betatt av forumet
Hei. Jeg har nå ligget syk i 1,5 uke - forverring siden i helga med stigende feber og veldig hoste. Vært hos legen mandag å målt Crp som på det tidspunktet antydet noe viralt eller influensa... Etter legetimen har feber økt og formen blitt verre. Telefonkontakt med jordmor i dag som sa det var greit å bruke litt paracet for å feber ned. Vet feber kan være skadelig for fosteret, men hva er grensen før man tar paracet.. Noen med erfaringer/kunnskap ift dette? Eller noen som gode ikke-medisinke tiltak for hoste?

Jeg hadde halsbettennelse forrige svangerskap og fikk feber opp mot 40 grader. Mins beskjeden fra legen var at feberen ikke bør bli høyere enn 39 grader. Du kan ta Paracet, bare pass på riktig doseringen :) god bedring!

tryggmammamedisin.no kan og brukes om man er usikker, men Paracet er vel trygt å ta ja [emoji4] God bedring![emoji253]

Hei. Jeg har nå ligget syk i 1,5 uke - forverring siden i helga med stigende feber og veldig hoste. Vært hos legen mandag å målt Crp som på det tidspunktet antydet noe viralt eller influensa... Etter legetimen har feber økt og formen blitt verre. Telefonkontakt med jordmor i dag som sa det var greit å bruke litt paracet for å feber ned. Vet feber kan være skadelig for fosteret, men hva er grensen før man tar paracet.. Noen med erfaringer/kunnskap ift dette? Eller noen som gode ikke-medisinke tiltak for hoste?

Hvordan går det med deg? Håper du har blitt frisk. :)

Tok to uker med feber, hoste, slapphet, sykemelding og stigende Crp til før det snudde. Heldigvis i bedring nå. Men fant ikke ut hva det var.

Back
Topp